חדשות חוץמבזקים

דיווח: בלארוס עשויה לפלוש לאוקראינה עד השעה 21:00

באתר העיתון האוקראיני: "אוקריינסקה פרבדה" פורסם לפני זמן קצר (שישי) כי בלארוס עלול לפלוש לאוקראינה עוד הערב עד השעה 21:00.

"על פי נתונים ראשוניים, כוחות בלארוסים עשויים להיות מעורבים בפלישה ב-11 במרץ בשעה 21.00", כך על פי המודיעין האוקראיני שציין כי נשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנקו ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין שוחחו על כך בטלפון.

הצבא האוקראיני טוען כי פוטין הורה לצבאו לבצע תקיפה משטח אוקראינה לעבר בלארוס כדי להצדיק מתקפה של בלארוס על אוקראינה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כזכור, לוקשנקו כבר הכניס את בלארוס למלחמה הרוסית-אוקראינית, שכן הוא מספק לכוחות הכיבוש הרוסיים מתקנים צבאיים הממוקמים בבלארוס.

מטוסים צבאיים רוסיים משתמשים בשדות תעופה בלארוסים כדי לבצע התקפות אוויריות על ערי אוקראינה, ומחסנים, מחסני דלק וחומרי סיכה ובתי חולים מבלארוס משמשים כדי לענות על הצרכים האחוריים של יחידות הצבא הרוסי באוקראינה.

בנוסף, חלק ניכר ממתקפות הטילים של חיילים רוסים על ערי אוקראינה בוצעו משטחה של בלארוס.

רק היום, בשעה 14:30 דיווח פיקוד חיל האוויר של הכוחות המזוינים של אוקראינה על מטוסי קרב רוסיים שהמריאו משדה התעופה הבלארוסי, טסו למרחב האווירי של אוקראינה מעל אזור רובנה וביצעו ירי על כפרים ליד שדה התעופה של אוקראינה. דקות ספורות לפני פרסום המידע הזה לציבור הרחב, פנה שר ההגנה האוקראיני אלכסיי רזניקוב לבלארוסים ברוסית והפציר בהם שלא להאמין לפרובוקציות של הכובשים הרוסים ולמנוע את מעורבות הצבא הבלארוסי בתוקפנות המזוינת של רוסיה נגד אוקראינה.

משרד ההגנה של בלארוס הגיב כי הדיווח על פגיעת הטילים בכפרים בגבול בין בלארוס לאוקראינה הוא "פייק".

הנשיא הבלארוסי אמר לעמיתו במוסקבה כי הצבא האוקראיני תכנן לכאורה מתקפה על בלארוס, ולכן הודה לרוסיה על פתיחת הפלישה ומניעת "הטבח העקוב מדם". פוטין, לעומת זאת, הבטיח לדבר על "התפתחויות חיוביות" בשיחות המשלחת הרוסית עם אוקראינה.

המודיעין האוקראיני והמטה הכללי של הכוחות המזוינים של אוקראינה דיווחו שוב ושוב כי בלארוס מתכוננת להצטרף לכוחות הכיבוש הרוסיים במלחמה נגד אוקראינה. במקביל, הצבא הבלארוסי ערך לכאורה סקר אנונימי בקרב אנשי שירות, ורובם הביעו חוסר רצון מוחלט להילחם באוקראינה.

ב-4 במרץ רמז לוקשנקו עצמו שהוא לא מתכנן להכניס את צבא בלארוס להילחם לצד הכוחות הרוסים באוקראינה. מוקדם יותר, ב-27 בפברואר, היום הרביעי למלחמה המלאה של רוסיה נגד אוקראינה, קיים הנשיא וולודימיר זלנסקי שיחת טלפון עם לוקשנקו וביקש ממנו למנוע התנגשות בין הצבא האוקראיני לבלארוס.

צילום: הקרמלין

Back to top button