חדשות חוץמבזקים

17 ימי לחימה באוקראינה: הצדדים מפרסמים את האבדות של כל צד

משרד ההגנה הרוסי דיווח לפני זמן קצר (שבת) על האבדות שספגה אוקראינה במהלך 17 ימי הלחימה. על פי הדיווח, 3,491 מתקנים נפגעו, 97 מפקדות, 88 תחנות מכ"ם, 147 מערכות הגנה אווירית, כולל ה-S-300, הופלו 98 מטוסי קרב, 57 מסוקים, 123 מל"טים, 1,127 כלי רכב משוריינים, 115 משגרי רקטות MLRS ו- 1,346 כלי רכב צבאיים מכל הסוגים.

הצבא האוקראיני הכניס תחמושת למחסן, כשסיים מל"ט רוסי ירה טיל

גורמים במערב מעריכים כי נהרגו עד כה במלחמה באוקראינה קרוב ל-6,000 חיילים מצבא רוסיה. בהתבסס על עימותים דומים, מדובר במכה משמעותית מאוד לרוסיה. רק לשם השוואה, בתוך שלושה שבועות איבדה רוסיה יותר חיילים ממספר ההרוגים של ארצות הברית ובריטניה ביחד במהלך 20 שנות לחימה באפגניסטן.

שלא נדבר על זה, שרוסיה איבדה שלושה בכירים מאוד בצבא – האלוף אנדריי קולסניקוב, מפקד הארמייה ה-29, סגן מפקד הארמיה ה-41, האלוף אנדריי סוחובצקי ו- ויטלי גרסימוב, מפקד בכיר בארמייה ה-41.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
שלושת הקצינים הרוסים הבכירים שנהרגו במלחמה באוקראינה

נציין כי גם מבחינת הציוד הצבאי הנזקים שספגה רוסיה הם משמעותיים מאוד. על פי הדיווחים לפחות 1,034 כלי רכב, ארטילריה וכלי טיס הושמדו, ניזוקו, ננטשו או נתפסו. זה כולל 173 טנקים, 261 כלי רכב משוריינים וחי"ר ו-28 מערכות טילי קרקע-אוויר. הנזק המוערך עומד על יותר מ-5 מיליארד דולר.

במשרד ההגנה האוקראיני מפרסמים היום נתונים הרבה יותר גבוהים בנוגע לאבדות של הרוסים במהלך ימי הלחימה. על פי הדיווח נהרגו יותר מ- 12,000 חיילים רוסים, 362 טנקים הושמדו או נתפסו, 135 מערכות ארטילריה, 58 רחפנים, 83 מסוקים, 585 כלי רכב מסוגים שונים ו- 3 ספינות / סירות.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר היום במהלך ראיון לתקשורת זרה כי הוא מעריך שנספר החיילים הרוסים שנפלו בשבי עומד על בין 500 ל-600.

עם כל זה חשוב לזכור שרוסיה היא מעצמה ויש לה את אחד הצבאות הגדולים בעולם, על אף כל האבדות שספגה זה אפילו לא חמישה אחוז מהכוח הצבאי שלה.

תקיפת עמדת פיקוד רוסית על ידי מל"ט ביירקטר

אין ספק, כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לא שיער שאלה האבדות שיצטרך לספוג כשנכנס ללחימה מול אוקראינה, אם היה יודע זאת, כנראה שהיה מחשב מסלול מחדש. גורמי ביטחון במערב מעריכים כי פוטין רצה לשנות את הממשל באוקראינה לפרו-רוסי ותכנן לעשות באמצעות "מבצע מיוחד" (כפי שגם התקשורת ברוסיה נוהגת לכנות את המלחמה הזו). על פי ההערכות המבצע היה אמור להתפרש על ימים בודדים, שבועיים מקסימום, כשהמטרה העיקרית היא הפלת השלטון בקייב.

ההערכות אלה אף מתבססות ומקבלות חיזוק כאשר החיילים הרוסים שנופלים בשבי מספרים כי כלל לא ידעו שהם נכנסים ללחימה באוקראינה. בגבולות אוקראינה התפרשו לאורכה מעל 100,000 חיילים רוסים שערכו אימון. ייתכן מאוד כי עיבוי הכוחות על הגבולות עם אוקראינה נועד כדי לאותת לאוקראינים כי "הנה זה מגיע" וליצור פחד כדי שהשלטון "ירד על ברכיו", אך כמובן שאוקראינה לא התרגשה מהמהלך, זאת על אף שימים ארוכים קודם לפלישה הרוסית, המודיעין האמריקני התריע על כך שרוסיה מתכננת לפתוח במלחמה.

פינו ההריסות לאחר שטיל פגע בבניין בן 5 קומות בעיר חרקוב
פינו ההריסות לאחר ההפגזה על העיר חרקוב
שריפה גדולה במחסן מזון באזור קייב לאחר ההפצצה הרוסית

ב-24 בפברואר שהכוחות הרוסים החלו בפלישה לאוקראינה, הנשיא פוטין הציב לכוחות את המטרה העליונה של המבצע וזה "חיסול נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי". במהלך ימי הלחימה הנשיא זלנסקי שרד יותר מ-12 ניסיונות התנקשות, כך אמר יועצו מיכאילו פודוליאק.

מידי פעם התפרסמו בכלי התקשורת בעולם כי הנשיא האוקראיני זלנסקי ירד למחתרת והוא מסתתר בבונקר מתחת לאדמה. דיווחים אחרים ציינו כי הוא נמלט מהמדינה, אך זלנסקי פעם אחר פעם פרסם תיעוד בצילום סלפי ממרכז קייב תוך כדי שהוא הודף את הטענות על כך שהוא מסתתר או נמלט מהמדינה. רק לפני ימים אחדים צילם זלנסקי את עצמו במשרדו בקייב ואמר כי איננו מפחד מאף אחד.

בהודעה שפרסם זלנסקי כתב: "אני נשאר בקייב, בנקובה (רחוב ברובע פצ'רסקי, במרכז קייב), לא מתחבא ואני לא מפחד מאף אחד. כמה שנדרש כדי לנצח במלחמה הזו".

לפי שעה לא ברור כיצד המלחמה הזו תסתיים וראש הממשלה נפתלי בנט כבר שוחח מספר פעמים עם נשיאי המדינות על מנת למצוא פתרון לסיים את הלחימה. הדרישות של רוסיה כנראה כבר לא יושגו בשל הנחישות האוקראינית והעקשנות שלא להיכנע לרוסים וכעת נראה שפוטין מנסה למצוא את הדרך לרדת מהעץ הגבוה על טיפס.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. צילום: הקרמלין

Back to top button