חדשות הארץמבזקים

שופט העליון בדימוס ומבקר המדינה לשעבר אליעזר גולדברג הלך לעולמו

מבקר המדינה לשעבר ושופט בית המשפט העליון בדימוס אליעזר גולדברג הלך אמש (שישי) לעולמו בגיל 90. גולדברג אף כיהן עד מותו כיו"ר הועדה המייעצת למינוי בכירים.

גולדברג נולד בירושלים ב- 1931, למד משפטים באוניברסיטה העברית, ובשנת 1964 התמנה לראשונה לתפקיד שופט. תחילה כיהן בבית משפט לתחבורה, ולאחר מכן כשופט בית משפט השלום בירושלים עד 1974.

ב- 1974 נבחר לכהונת שופט בבית משפט מחוזי, וב- 1982 מונה לסגן נשיא בית המשפט. ב- 1983 מונה לכהן בפועל בבית משפט העליון, מינוי שהפך רשמי ב- 1984.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

גולדברג היה חבר בוועדת שמגר, שחקרה את הטבח במערת המכפלה ב- 1994, וכיהן כמבקר המדינה בשנים 1998- 2005.

ב- 2018 מונה ליו"ר הוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה, שאישרה בין השאר את מינויים של נגיד בנק ישראל אמיר ירון והרמטכ"ל אביב כוכבי.

ראש הממשלה נפתלי בנט ספד: "קיבלתי בצער את הבשורה על לכתו של מבקר המדינה לשעבר ויו״ר הוועדה למינוי בכירים, אליעזר גולדברג ז״ל. בשורה ארוכה של תפקידים בהם כיהן בשירות הציבורי, הוא היה מופת של תבונה, יושר ועשיית צדק. הוא היה משרת ציבור חרוץ ומסור שהתמיד בעשייה עד הרגע האחרון. דמותו תחסר לנו. יהי זכרו ברוך."

שר הביטחון בני גנץ ספד: "צער עמוק הערב על מותו של שופט העליון, מבקר המדינה, ויו"ר הוועדה המייעצת למינוי בכירים אליעזר גולדברג ז״ל. מאז שנכנס לשירות הציבורי היה השופט גולדברג שליח ציבור נאמן שראה תמיד את טובת האזרח והאזרחים לנגד עיניו. חוכמתו תחסר לנו. יהי זכרו ברוך."

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו ספד: "רעייתי שרה ואני שולחים תנחומים למשפחתו של השופט אליעזר גולדברג ז״ל. בכל תפקידיו במערכת המשפט, כמבקר המדינה וכיו״ר הועדה המייעצת למינוי בכירים, השופט גולדברג היה מגדלור של הגינות, יושר וחוכמה. נזכור ונעריך תמיד את תרומתו הגדולה למדינת ישראל. יהי זכרו ברוך."

מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור מתניהו אנגלמן ספד: "מבקר המדינה ושופט ביהמ"ש העליון לשעבר, אליעזר גולדברג, היה איש חד וישר, נחוש להנחיל אמות מידה של יושר, מינהל תקין, יעילות ומצוינות בשירות הציבורי. נפלה בחלקי הזכות להיוועץ עימו טרם כניסתי לתפקיד מבקר המדינה וכן במהלך כהונתי. תמיד קיבלתי עצה נכונה בזווית ראיה חדה. מדינת ישראל זכתה בשירותו במשך עשרות שנים. משרד מבקר המדינה מרכין ראש לזכרו. יהי זכרו ברוך".

אליעזר גולדברג. צילום: סער יעקב/ לע"מ

Back to top button