איראןמבזקים

תיעוד מעיראק: הטילים ששיגרה איראן ל"בסיסים הישראלים הסודיים"

12 טילים בליסטיים נורו לפנות בוקר (ראשון) בסביבות השעה 01:00 לאירביל, בירת חבל כורדיסטן בצפון עיראק, כך מסר משרד הפנים הכורדי.

דיווחים עיראקים העלו כי הטילים כוונו לעבר הקונסוליה האמריקאית בעיר, אך לא נגרם להם נזק והטילים פגעו בסופו של דבר במשרדי ערוץ החדשות 'כורדיסטן 24' שניזוקו במתקפת הטילים.

ראש ממשלת כורדיסטן, מסרור ברזני, אמר לסוכנות הידיעות הממלכתית של עיראק כי, "אנו מגנים את מתקפת הטרור הזו שבוצעה נגד כמה מגזרים בארביל, ואנו קוראים לתושבים להישאר רגועים." שר הבריאות הכורדי אמר כי לא היו נפגעים במתקפה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

גורם במשרד ההגנה האמריקאי אמר לסוכנויות הידיעות רויטרס ו- AP כי מדובר בטילים ששוגרו משטח איראן, וכי "אף אחד מהטילים לא פגע במטרותיו.". "מדובר בתוקפנות שמהווה הפרה של הריבונות העיראקית", אמר.

ממחלקת המדינה האמריקאית נמסר כי זוהי, "מתקפה שערורייתית".

מהטלוויזיה הממלכתית של איראן נמסר הבוקר כי זוהי מתקפת טילים שנועדה לפגוע "ב"בסיסים ישראלים סודיים".

בתוך כך, ערוץ אל-מיאדין, המזוהה עם חיזבאללה, העריך כי זוהי מתקפה שבאה בתגובה לחיסולם של שני קציני משמרות המהפכה בשבוע שעבר ואיראן הבטיחה להגיב עליה- לאחר מכן חזר הערוץ מהערכה זו.

ערוץ אל-חדת׳ הסעודי דיווח אף הוא כי מדובר בנקמה איראנית על הרג שני קציני משמרות המהפכה בסוריה בשבוע האחרון.

ראש ממשלת עיראק, מוסטפא אל-כאזמי, אמר: "התוקפנות שכוונה נגד ארביל והפיצה פחד בקרב תושביה היא התקפה על ביטחון עמנו. דנתי בהתפתחויות הללו עם ראש הממשלה של חבל כורדיסטן. כוחות הביטחון שלנו יחקרו ויעמדו איתנים מול כל איומים על אנשינו."

הטלוויזיה האיראנית דיווחה כי היא "כוונה לעבר בסיס מוסד במקום", וכי "מטה המוסד נהרס כולו, וישנם הרוגים ופצועים." לפי הדיווח, "התקיפה לא מוקדה לעבר מטרה עיראקית או אמריקאית."

הנזק באולפן ערוץ הטלוויזיה "כורדיסטאן 24". צילום: "כורדיסטן 24"

הופץ ברשתות החברתיות. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות של תכני המדיה המגיעים לידנו. אם זיהיתם בפרסומים שלנו צילום שאתם בעלי הזכויות בו, אנא פנו אלינו על מנת להעניק לכם קרדיט ראוי או לחילופין להפסיק את השימוש בו. לפניות באמצעות הדוא"ל: [email protected]

Back to top button