חדשות חוץמבזקים

הרוסים תקפו בסיס אוקראיני במערב המדינה, מונתה ראשת עיר חדשה במלטיפול

כוחות רוסיים תקפו הבוקר (ראשון) בסיס אימונים צבאי אוקראיני במערב המדינה, זוהי הפעם הראשונה שהרוסים תוקפים כה קרוב לגבול הפולני.

בתקיפה נורו שמונה רקטות לעבר הטווח הצבאי של ירוביב, הממוקם 30 ק"מ צפונית-מערבית ללבוב, נמסר מטעם הממשל האזורי, מבלי לספק פרטים על נפגעים. הבסיס במרחק של 35 קילומטרים מגבול אוקראינה עם פולין.

בשבת הפציצה רוסיה ערים ברחבי אוקראינה, היכתה את מריופול בדרום, הפגיזה את פאתי הבירה קייב וסיכלה את מאמצי האנשים המנסים להימלט מהאלימות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

סוכלו מאמצים לספק מזון, מים ותרופות למריופול הנצורה, המונה 430,000 בני אדם, והניסיונות לפנות אזרחים מסוכלות בשל התקפות רוסיות בלתי פוסקות. יותר מ-1,500 בני אדם מתו במריופול במהלך המצור, כך לפי משרד ראש העיר, וההפגזות הרוסיות אף קטעה את המאמצים לקבור את המתים בקברי אחים.

הרוסים מינו ראשת עיר חדשה במלטיפול, זאת לאחר שעצרו את ראש העיר הקודם, איבן פדורוב. ראשת העיר שמונתה, גלינה דנילצ'נקו, אמרה שהמטרה המרכזית שלה היא "להחזיר את העיר לשגרה".

מזכ"ל נאט"ו, ינס סטולטנברג, אמר לפנות בוקר כי רוסיה עשויה להשתמש בנשק כימי נגד האוקראינים. "הימים הקרובים עלולים להיות קשים אך יותר".

הרוסים טענו כי השמידו 3,687 מתקנים של הצבא האוקראיני מאז תחילת הפלישה ב- 24 בפברואר.

משרד ההגנה הבריטי עדכן כי הצבא הרוסי נערך להתקדם לכיוון עיר הנמל אודסה, אשר שכונת לחוף הים השחור. הבריטים טוענים כי "הצבא האוקראיני ממשיך להסב אבדות כבדות לצבא הרוסי."

הופץ ברשתות החברתיות. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות של תכני המדיה המגיעים לידנו. אם זיהיתם בפרסומים שלנו צילום שאתם בעלי הזכויות בו, אנא פנו אלינו על מנת להעניק לכם קרדיט ראוי או לחילופין להפסיק את השימוש בו. לפניות באמצעות הדוא"ל: [email protected]

צילום: AP Photo/Evgeniy Maloletka

Back to top button