חדשות חוץמבזקים

פינוי קשישים וחילוץ תחת אש: חמ"ל סיוע של זק"א פועל באוקראינה

שבוע חלף מאז שהוחלט על הפעלת חמ"ל ייחודי לטובת מענה למאות המשימות שהגיעו למוקד החירום של זק"א אשר לצד כלל ארגוני החירום והסיוע נרתם לטפל בפניות מורכבות וייחודיות.

בין מאות הפניות מיהודים וישראלים שנמצאים באוקראינה, מתקבלות במוקד זק"א "ישראל ביחד" פניות לחילוצים מיוחדים של ניצולי שואה, פצועים, חולים, קשישים ותינוקות שמבקשים עזרה במילוט ממקום מושבם המצוי בשטחי לחימה למקום שיעניק להם טיפול רפואי, בין מקרים המרגשים בהם טיפלו אנשי זק"א היו: חילוץ תינוק בן שבוע שנולד לאם פונדקאית בעיצומם של ימי הלחימה והיה צורך להעבירו מידית להוריו הביולוגיים תוך קבלת התינוק ושמירה עליו במחסה בטוח, סיוע בהסדרת ניירת למעבר גבול בתיאום עם אנשי השגרירות הפועלים להסדיר מסמכים חסרים, באירוע נוסף פעלו מתנדבי זק"א להגיע לביתם של זוג קשישים ניצולי שואה כבני תשעים כשהאישה מרותקת למיטה ואין מי שיעניק להם אוכל ושתיה וטיפול רפואי, במבצע מורכב חולצו הקשישים מביתם ופונו בנסיעה של כ-10 שעות ע"י אמבולנס לגבול ומשם לבית חולים להמשך טיפול רפואי כאשר לאחר ייצוב המצב הרפואי יטוסו לישראל במטוס פרטי של ארגון הצלה אייר.

אירוע חריג ומרגש נוסף מסתיים לו בשעות אלו כאשר כוח משימה מיוחד הצליח לחלץ צעירה יהודייה יחד עם אמא שביתם הופצץ מבית החולים בצ'רניגב המצוי תחת שליטה רוסית, הצעירה נפצעה בפציעה מורכבת והותרתה בבית החולים המקומי עלול להביא אותה למצב של סכנת חיים ועל כן הוחלט על הפעלת מלוא האמצעים ולצאת אל המשימה המסוכנת שבסופה חולצה האישה ועושה אף היא את דרכה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים בקישינב ומשם תוטס בטיסה רפואית לישראל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: זק"א

נחמן דיקשטיין סגן מפקד זק"א אוקראינה, אמר: "אנחנו עובדים ברצף אין סופי, אין רגע אחד בו אפשר לנוח, האירועים והפניות מהמוקד של זק"א בישראל לא מפסיקות, כל בקשה לסיוע אנחנו בודקים יחד עם צוותים של משרד החוץ ומשתדלים לתת מענה לפי מצב הבריאותי של המחולצים. רוב המקרים בהם אנו מתמקדים הנם של הצלת חיים ממש. בשבת בלילה נכנסתי לחפ"ק שממוקם בגבול ועשיתי קידוש לכל הצוות הישראלי וליהודים שנמצאים שם. תוך כדי ירדו לי דמעות מרוב התרגשות, זה היה מעמד מאוד מרגש עבורי".

דיקשטיין הוסיף: "מדהים לראות את הלב היהודי החם, ארגוני חסד רבים מישראל ומכל העולם באים לפה לתת סיוע ליהודים שמחולצים מאוקראינה".

צילום: זק"א

חיים אוטמזגין, מנהל מוקד זק"א – ישראל ביחד, אמר: "המוקד שלנו מקבל עשרות פניות ביום מיהודים וישראלים שנמצאים באוקראינה, רוב הפניות מקבלות מענה מיידי. הצוות המסור שלנו באוקראינה פועל בנחישות ובמסירות נפש רבה. עד עכשיו טיפלנו מאות פניות מגוונות של עזרה מהספקת אוכל לתינוקות ועד העברת ניצולי שואה ופצועים וחולים במצב רפואי מורכב".

Back to top button