כלכלהמבזקים

שרת הכלכלה תיפגש עם ראש ממשלת נורדריין וסטפליה המבקר בישראל

שרת הכלכלה והתעשייה, האלופה (במיל') אורנה ברביבאי, תיפגש מחר (שני) עם ראש ממשלת נורדריין וסטפליה (NRW) שבגרמניה, מר הֵנְדְרִיק ווּסְט שנכנס לתפקיד באוקטובר האחרון.

במנהל סחר חוץ שבמשרד הכלכלה והתעשייה מסבירים כי NRW, הממוקמת במערב גרמניה, היא מדינת המחוז (לֶנְדר, בעגה המקומית) מהמאוכלסות והמתועשות ביותר בגרמניה, בה ריכוז התעשייה הגבוהה הוא מהגבוהים בגרמניה. למעלה מ- 730,000 חברות קטנות ובינוניות פועלות במדינת מחוז זו והיא מהווה מנוע מרכזי בכלכלה הגרמנית עם תמ"ג של מעל ל- 710 מיליארד אירו בשנה – הגבוה ביותר בגרמניה.

אוהד כהן, מנהל מנהל סחר חוץ: "הכלכלה הגרמנית היא אחת מחמש הכלכלות הגדולות בעולם עם חברות רב לאומיות מובילות בתחומי התשתיות, האוטומוטיב ועוד. גרמניה היא שותפת הסחר הגדולה ביותר של ישראל באירופה והיחסים הכלכליים עמה רחבי היקף ומשמעותיים וכוללים השקעות של חברות גרמניות גדולות בישראל, כגון קונצרן סימנס שפעיל בתחום הרכבות בישראל, קבוצת פולקסווגן, ו-Schwarz Group שרכשה לאחרונה את חברת הסייבר XM Cyber. בנוסף, חברות גרמניות רבות מפעילות מרכזי מו"פ בישראל בתחומים מגוונים, בהם: אוטומוטיב, תקשורת ומדעי החיים. בין השמות הבולטים, ניתן לציין את החברות מרצדס, בוש, Merck, SAP, BAYER ועוד."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"על מנת לטפל, להעמיק ולהרחיב את היקף שיתוף הפעולה בין גרמניה וישראל, מפעיל משרד הכלכלה והתעשייה שתי נספחויות כלכליות, האחת בברלין והאחרת במינכן, ואלו פועלות לסייע לחברות ישראליות לפרוץ דרך בשוק הגרמני , להתחבר אל הגורמים הנכונים בכלכלה, לאתר הזדמנויות עסקיות רלוונטיות ולמשוך השקעות זרות לארץ". הוסיף כהן.

על פי ההערכות במנהל סחר חוץ, עמד הסחר ההדדי בין ישראל וגרמניה בשנת 2021 על כ-8.1 מיליארדי דולר – המהווה שיא של 5 השנים האחרונות, על אף ולמרות משבר הקורונה. סך הייצוא הישראלי לגרמניה עומד על 2,649 מיליון דולר, עלייה של 276 מיליון דולר ביחס לתקופה המקבילה ב-2020. סך הייבוא הישראלי מגרמניה לאותה התקופה עומד על 5,500 מיליון דולר, עלייה של 392 מיליון דולר ביחס לתקופה המקבילה ב-2020. ענפי הייצוא המרכזיים מישראל לגרמניה הם מכונות, ציוד אופטי ומוצרי כימיקלים. ענפי הייבוא המרכזיים של ישראל מגרמניה הם מכונות, ציוד תחבורה ומוצרי כימיקלים.

שרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי: "גרמניה היא שותפת הסחר ה-3 בגודלה של ישראל והראשונה באירופה. גרמניה היא גם ידידה טובה וחשובה. ממשלת ישראל ומשרד הכלכלה והתעשייה פועלים להגדיל את הסחר בין המדינות, באמצעות מגוון הכלים שעומדים לרשותנו ואנו מחויבים להמשיך לקדם ולחזק את שיתופי הפעולה, בדרכים שונות, באמצעות הנספחויות הכלכליות שאנו מפעילים בברלין ובמינכן".

צילום: דוברות הכנסת- נועם מושקוביץ

Back to top button