חדשות הארץמבזקים

לראשונה בישראל: כנס הגנה על חושפי שחיתויות

כנס מקצועי, הראשון מסוגו בארץ, התקיים הערב (ראשון) ביוזמת התנועה לאיכות השלטון ועסק בהגנה על חושפי השחיתות.

יו״ר התנועה לאיכות השלטון, עו״ד ד״ר אליעד שרגא: ״חושפי השחיתות הם הגיבורים האולטימטיביים של החברה בישראל. הם הפכו להיות הכימותרפיה של השירות הציבורי. הם חייבים לקבל הגנה מלאה מקיר לקיר. ראינו לא פעם ולא פעמיים איך משפחתם של החושפים קורסת עליהם. רק הגברת התודעה תביא אותנו למקום המיוחל. לצערנו הרב בתקופה האחרונה מתוך 52 בקשות לצווי הגנה מהמבקר אושרו רק שתיים״.

שופט העליון בדימוס חנן מלצר: ״צריך בכל משרד ממשלתי ובכל רשות גורם המופקד על תלונות של חושפי שחיתות. צריך לחוקק חוק שיגן גם על חושפי שחיתות במשטרה, בשב״ס ובגופי הביטחון. יש לתמרץ את חושפי השחיתות״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

טל מרום, רכזת תמיכה נפשית במחלקת ההגנה על חושפי שחיתות בתנועה לאיכות השלטון: ״ההשוואה של חושפי שחיתות היא לעתים לאנשים שמתמודדים עם סרטן. מקום העבודה מתהפך עליהם מרגע החשיפה ובאותו רגע הם מסומנים כאנשים לא רצויים. מבחינה מקצועית, חברתית. הם סובלים מהתנכלויות קשות והשפלות של ממש. כבודם נרמס״.

עו"ד אילנית גוהר, חושפת שחיתות, מבקרת הפנים במועצה המקומית מבשרת ציון לשעבר: ״זו דילמה גדולה – האם אתה דואג למשרה שלך וממשיך, או שאתה מפיץ ומתריע. ברגע שאתה מתחיל – זהו. זה מתחיל ממעקבים ומצלמות, יודעים על כל צעד, על כל שיחה, מידור מלא מכל מידע. זו אחת התקופות הקשות בחיי, וזה בא לידי ביטוי במחיר אישי ומשפחתי״.

ח״כ לשעבר מיקי רוזנטל: ״לא כל שופטי בית הדין לעבודה מבינים את ההליך של חשיפת שחיתות. הם לא מבינים את המצב הרגשי שלהם ואת המצוקה שלהם. בדומה לכך שבעבר הרשויות לא הבינו את מהותה של הטרדה מינית״.

עו״ד דן אלדד, בכיר לשעבר בפרקליטות: ״הרשויות לא מספיק פועלות בתחום חושפי השחיתות. חושפי השחיתות ראויים להגנה הרבה יותר משמעותית. מדובר בגיבורים שצריך לחנך על סיפוריהם״.

ח״כ אפרת רייטן-מרום, יו״ר ועדת העבודה והרווחה: ״יש לנו עוד כברת דרך מאוד גדולה לעשות כחברה. במדינות אחרות המצב אחר לגמרי – הן מבחינת ההוקרה והן מבחינת ההערכה לחושפי השחיתות. צריך שינוי תפיסתי״.

עו״ד חי בר-אל, יו״ר עמותת עוגן: ״ברירת המחדל ביחס הרשויות כלפי חושפי שחיתויות חייבת להשתנות. נקודת המוצא צריכה לראות קודם את החושף ואח״כ לבחון לעומק את הדברים. הפוך ממה שקורה היום״.

לראשונה בישראל: כנס הגנה על חושפי שחיתויות
צילום: באדיבות התנועה לאיכות השלטון
צילום: באדיבות התנועה לאיכות השלטון
צילום: באדיבות התנועה לאיכות השלטון
צילום: באדיבות התנועה לאיכות השלטון
צילום: באדיבות התנועה לאיכות השלטון

Back to top button