חדשות הארץמבזקים

עוסקים במשבר האקלים? המשרד להגנת הסביבה יתמוך במחקרים עד 5.5 מיליון שקל

המשרד להגנת הסביבה יוצא בתמיכה בהיקף של עד 5.5 מיליון שקל במחקרים העוסקים במשבר האקלים, פסולת וכלכלה מעגלית. לשכת המדענית הראשית של המשרד להגנת הסביבה, פרופ' נגה קרונפלד-שור, פרסמה שני קולות קוראים לתמיכה במחקרים בנושאים אלה: תמיכה של עד 4 מיליון שקל למחקרי מיליון פסולת וכלכלה מעגלית, ו-1.5 מיליון שקל לנושא משבר האקלים.

מטרת המחקרים היא לבנות ולהרחיב את בסיס המידע בתחום של שינוי אקלים והמערכות האקולוגיות וטיפול בפסולת, ולקדם מדיניות של צמצום הטמנת פסולת וקידום כלכלה מעגלית, השואפת למינימום פסולת ולהתייעלות מקסימלית בשימוש במשאבי הטבע.

לדברי פרופ' קרונפלד-שור, המשרד להגנת הסביבה פונה לציבור החוקרות והחוקרים בארץ בבקשה להגיש הצעות מחקר בנושאים המפורטים. תוצאות המחקרים, שיבוצעו במסגרת התמיכה ישמשו בין היתר לגיבוש מדיניות המשרד ולקביעת דרכי פעולה מועדפות לקידום הטיפול בתחום.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בתחום האקלים, המשרד להגנת הסביבה מתמקד במחקרים הבוחנים את השפעות שינוי האקלים על שירותי המערכות האקולוגיות, וכן מחקרים העוסקים בפתרונות מבוססי טבע המסייעים להתמודד עם סיכוני שינוי האקלים.

אזור אגן ים התיכון הממוקם בגבול בין אקלים ים תיכוני לאקלים צחיח למחצה וצחיח, הרגיש במיוחד למשבר האקלים. נוסף על ההתמודדות הנדרשת, השמירה על המערכות האקולוגיות והשירותים שהן מספקות לרווחת האדם מהווים אתגר נוסף. הטיפול במשבר האקלים ובמשבר האקולוגי נמצא בנושאי הליבה של פעילות המשרד להגנת הסביבה.

תמיכה נוספת היא במחקרים בנושאים של טיפול בפסולת, השפעה הסביבתית של פסולת וטיפול בפסולת ובכלכלה מעגלית, כולל מחקרים וסקרים העוסקים בטיפול בפסולת עירונית, פסולת בניין, פסולת חקלאית, פסולת טקסטיל, פסולת אורגנית, פסולת אריזות ופלסטיק, וכן מחקרים העוסקים בקידום כלכלה מעגלית.

השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג: "המשרד להגנת הסביבה מכיר בחשיבות של קידום מדיניות סביבתית וקבלת החלטות מבוססות מדע. לכן, המשרד מעניק תמיכות נרחבות למחקרים העוסקים באתגרים הסביבתיים המשמעותיים המצויים בחזית פעילות המשרד, בדגש על תחומים בעלי חשיבות מכרעת כמו משבר האקלים וטיפול בפסולת".

צילום: pixabay

Back to top button