חדשות חוץמבזקים

מבנה של המוסד? או אחוזה של מנכ"ל חברת הנפט הכורדית

מאז מתקפת הטילים אמש (ראשון) של משמרות המהפכה האיראנים על מבנה בעיר ארביל, בירת חבל כורדיסטן העיראקית, כלי תקשורת ורבים ברשתות החברתיות מנסים להבין מה בדיוק תקפו האיראנים.

הלילה בסביבות השעה 01:00 פורסמו דיווחים רבים ברשתות החברתיות על הדי פיצוצים עזים באזור שדה התעופה בארביל הסמוך לקונסוליה האמריקנית.

בתחילה סברו כי מדובר בתקיפה ישירה על הקונסוליה אך עם חלוף הזמן, הגיע תיעוד של נזק שנגרם לתחנת הטלוויזיה "כורדיסטן 24" כתוצאה מהתקיפה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
נזק בבניין הטלוויזיה. צילום: "כורדיסטן24"

במשמרות המהפכה נטלו אחריות לירי הטילים והדגישו כי המטרה הייתה מבנה של המוסד – "מרכז המודיעין הישראלי". בהודעה שפרסמו משמרות המהפכה האיראנים נמסר כי "המתקפה התמקדה במרכז האסטרטגי הציוני בארביל. אנו מזהירים את ישראל – בפעם הבאה תהיה תגובה הרסנית."

בערוץ אל-מיאדין הלבנוני המקורב לחיזבאללה ולאיראן דווח כי בתקיפה נהרגו ארבעה קצינים ישראלים, בהם אישה ובנוסף נפצעו 7 בני אדם, ביניהם ארבעה במצב אנוש.

באיראן הדגישו כי התקיפה בוצעה בתגובה לתקיפה המיוחסת לישראל בחודש פברואר האחרון. "ב-14 בפברואר, 6 מל"טים ישראלים שוגרו מלב כורדיסטן העיראקית וכוונו לבסיס כרמאנשאה במערב איראן. כתוצאה מאותה תוקפנות ישראלית, איראן ספגה אבדות בבסיס כרמאנשאה. סוכנויות הפיקוח האיראניות וכוחות הביטחון שלהן גילו שהמפקדה שתקפנו היא זו שהוציאה לפועל את המבצע".

כזכור, באיראן איימו על ישראל בתגובה חריפה בעקבות שני הקצינים ממשמרות המהפכה שנהרגו בתקיפה המיוחסת לישראל בשבוע שעבר בפאתי דמשק. חבר פרלמנט איראני הדגיש כי התקיפה אמש איננה קשורה לאירוע הזה ועל ישראל להמתין לתגובה. "מתקפת הטילים בארביל איננה הייתה תגובה על הפעולות האחרונות של ישראל בסוריה – נקמה על מותם של שני הקדושים היקרים במשמרות המהפכה, עדיין בעינה".

המבנה שהותקף באירביל על ידי הטילים האיראניים

בישראל כמובן שלא התייחסו כלל לדיווחים אך בעיראק גינו את התקיפה והכחישו שמדובר במבנה של המוסד הישראלי. "אנו מגנים את מתקפת הטרור הזו שבוצעה בארביל, ואנו קוראים לתושבים להישאר רגועים." אמר ראש ממשלת כורדיסטן, מסרור ברזני.

כמו כן שר הבריאות של חבל כורדיסטן, סמאן ברזנג'י, אמר לסוכנות הידיעות הממלכתית של עיראק כי לא היו נפגעים בתקיפה.

מושל מחוז אירביל, אומיד ח'ושנאוו הכחיש כי מתקפת הטילים בוצעה לעבר מתקן של המוסד, ועדכן כי שני בני אדם נפצעו קל. המושל אמר כי המתקפה בוצעה לעבר מבנה הקונסוליה האמריקאית ומוצב צבאי אמריקאי סמוך לנמל התעופה הבינ"ל באירביל.

כעת, מקורות אחרים אומרים שהמבנה שהותקף הוא אחוזה השייכת לבאז ראוף כרים, המנכ"ל של קבוצת KAR – חברת הנפט הכורדית הגדולה ביותר שמחזיקה בבתי זיקוק.

באז ראוף כרים, מנכ"ל קבוצת KAR, חברת הנפט הכורדית
מבנה של המוסד? או אחוזה של מנכ"ל חברת הנפט הכורדית
מבנה של המוסד? או אחוזה של מנכ"ל חברת הנפט הכורדית

Back to top button