חדשות הארץמבזקים

מתה מפצעיה התינוקת שנפגעה אנוש בשריפה בפתח תקווה

הפעוטה בת השלוש שנפגעה משאיפת עשן בשריפה שפרצה הבוקר (שני) בבניין מגורים ברחוב איכילוב בפתח תקווה מתה מפצעיה. צוות מד"א שהוזעק לזירה ביצע בה פעולות החייאה אך נאלץ לקבוע את מותה במקום.

כוחות כיבוי והצלה שהגיעו למקום השתלטו על השריפה, כאשר על פי גורמי רפואה מהמקום פונו אל המרכז הרפואי בלינסון ושניידר כלל הנפגעים משאיפת העשן. ילד בן שבע פונה במצב בינוני ושלוש במצב קל, ביניהם האם, ילד בן ארבע, תינוקת בת שלושה חודשים וכן שני שוטרים שפעלו לחלצם.

מפקד המשמרת, רשף בן גרייפמן, תיאר: "כשהגענו למקום זיהינו להבות מדירה בקומה השלישית וכן ילד שנופף לנו עם היד מחלון בדירה, מיד חתרנו למגע עם הלכודים וכיבוי של מוקד השריפה ביצענו חילוץ של הילד וחילצנו עוד ילדה לכוחות רפואה שלצערנו לא צלחו."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שוטרי תחנת פתח תקוה פתחו בבדיקת נסיבות האירוע יחד עם חוקר דליקות מטעם כיבוי והצלה.

בשת 2022 נהרגו שני ילדים כתוצאה משריפה, כולל המקרה הנוכחי. לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, מאז שנת 2017 נהרגו 30 ילדים בשריפה.

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים, אמרה: "החורף השנה עוד לא נגמר והסכנות עדיין כאן. הדרך הבטוחה ביותר לחימום היא באמצעות מזגן או רדיאטור, שהם אמצעי חימום שאינם מכילים מקור אש, והיחידים שניתן להשאירם פועלים במהלך הלילה. תנור סלילים, מפזר חום ותנור גז אסור להשאיר ללא השגחה, במיוחד לא בסביבת פעוטות. בכל מקרה, מומלץ להתקין גלאי עשן בבית. גלאי העשן לא ימנע את השריפה אך יתריע עליה בהקדם ויאפשר פינוי מהיר של הילדים וקריאה לכוחות כבאות והצלה"

צילום: דוברות כבאות והצלה לישראל |מחוז מרכז
צילום: עומר שפירא-כבאות והצלה לישראל

Back to top button