צרכנות

בדיקת ההכשרה ושיטת הטיפול: 5 טיפים לבחירת פסיכולוג

טיפול פסיכולוגי יכול לסייע לכם להתמודד עם מגוון רחב של קשיים בחיים, לאפשר לכם להכיר את עצמכם טוב יותר ולהתגבר על חסמים שאולי מונעים ממכם להתקדם ולהשיג את מה שאתם רוצים/ מייחלים.

יחד עם זאת, בכדי ליהנות מכל היתרונות הטמונים בטיפול פסיכולוגי, קיימת חשיבות גבוהה לבחור בתבונה את הפסיכולוג ולהלן, מספר טיפים אשר יסייעו לכם בהשגת המטרה:

בדיקת ההכשרה והרקע המקצועי

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הדרך הנדרשת להשתלבות במקצוע הפסיכולוגיה, היא דרך חתחתים ארוכה – אשר אורכת כ-9 שנים. על הפסיכולוגים לעתיד, לסיים בהצלחה תואר ראשון בפסיכולוגיה ולאחר מכן גם תואר שני בפסיכולוגיה – כאשר, 2 התארים יחד, אורכים כ-5 שנות לימוד.

בשלב הבא, עליהם לעבור התמחות מעשית, אשר אורכה כ-4 שנים. כאן, דרכם עדיין לא מסתיימת, מכיוון שבשלב הבא, עליהם לעמוד במבחן מומחיות. על הפסיכולוג לקבל רישיון מטעם משרד הבריאות אשר מעיד שהם אכן עברו את הדרך והם רשאים לתת את שירותיהם בתחום.

כחלק מכך, ההמלצה היא קודם כל לבדוק שלפסיכולוג הנבחר יש רישיון ולאחר מכן, גם לבדוק קצת יותר פרטים לגבי הרקע המקצועי של אותו הפסיכולוג.

לשאול את השאלות הנכונות

בשיחת הייעוץ הראשונית, ההמלצה היא לשאול את הפסיכולוג את כל אותן השאלות, אשר התשובות אשר יתקבלו עליהן יכולות להבטיח שאכן מדובר באיש המקצוע המתאים.

בין השאלות אותן כדאי להציג: שאלות הקשורות לניסיון ולהסמכה של הפסיכולוג, שאלות האם לפסיכולוג יש רקע בטיפול במקרים אשר דומים לאלו איתם אתם מתמודדים, שאלות לגבי תחומי התמחות, שאלות לגבי גישה טיפולית וכמובן, גם שאלות טכניות לגבי עלויות, מספר הפגישות המומלץ ועוד..

שיטת הטיפול של אותו פסיכולוג

כיום, יש לא מעט שיטות טיפול שונות עליהן פסיכולוגים מבססים את העבודה שלהן. ההמלצה היא לנסות ולדלות פרטים לגבי אותה השיטה – כך לדוגמא, ניתן למצוא פסיכולוגים אשר מיישמים את שיטת CBT ויש כאלו, אשר עושים שימוש בשיטות אחרות.
אם מדובר בפסיכולוג לילדים – כדאי לשים דגש משמעותי אף יותר על הנושא – ילדים צעירים לא תמיד ישתפו פעולה בשיחות "קלאסיות" ולכן, כדאי לוודא איך הפסיכולוג מתנהל מולם – ציורים, משחקים ועוד..

בחינת מידת החיבור אישי

בכדי שהטיפול הפסיכולוגי אכן ישיג את מטרותיו, קיימת חשיבות גבוהה לשיתוף פעולה ולתחושה שאפשר לסמוך על הפסיכולוג.

לכן, נושא החיבור האישי יהווה כפרמטר משמעותי בבחירת הפסיכולוג. מכיוון, שקשה להבין בצורה מעמיקה אם חיבור שכזה אכן מתקיים, דרך שיחה טלפונית ראשונית.

חשוב שתדעו, שלא מדובר בחתונה קתולית ואם התחלתם טיפול עם פסיכולוג מסוים ואתם חשים שאינכם שבעי רצון מהטיפול או מהחיבור, תמיד תוכלו לסיים את הדרך המשותפת ולבחור בפסיכולוג אחר – שאולי יהווה כאיש מקצוע מתאים יותר.

חיפוש המלצות/ חוות דעת

אם תהיה לכם המלצה אמינה על פסיכולוג מסוים, דבר זה יכול לסייע לכם בהשגת המטרה. אבל יש כאן בעיתיות מסוימת שאי אפשר להתעלם ממנה – זה אומנם נכון, שכיום זה כבר לא בושה ללכת לטיפול פסיכולוגי, אבל עדיין, לא מדובר בנושא שאנשים ימהרו להשוויץ בו או לשוחח עליו.

יחד עם זאת, אם בכל זאת יש לכם דרך לקבל המלצות או חוות דעת ממכרים – או אפילו דרך פלטפורמות מסוימות ברשת האינטרנט, דבר זה יכול לסייע לכם במידה מסוימת בבחירה – כאן חשוב להדגיש, שלא כדאי לבסס את הבחירה, רק על אותה ההמלצה – מכיוון שכאשר, מדובר בטיפול פסיכולוגי לכל אחד יהיו את הצרכים והדרישות שלו ולכן, פסיכולוג אשר נחשב כאיש מקצוע המושלם עבור אחד, יכול פחות להתאים עבור האחר.

Back to top button