צרכנות

5 טיפים לבחירת מחשב נייד

יותר ויותר אנשים בוחרים לזנוח את המחשבים הנייחים לטובת מחשבים ניידים ואין זה פלא שכך הדבר. מחשבים ניידים נחשבים היום לחזקים, לבעלי ביצועים טובים וגם טווח המחירים שלהם הינו רחב יחסית – כך שגם מי שמקצה לטובת העניין תקציב נמוך יחסית, יוכל למצוא מענה על דרישותיו.

כמובן, שהדרישות מהמחשב הנייד ומהביצועים שלו יכולים להשתנות מאחד לשני – אם אתם לדוגמא, סטודנטים ללימודי תואר ראשון במדעי המחשב או לעיצוב גרפי, סביר להניח שרשימת הדרישות שלכם מהביצועים של אותו מחשב, תהיה ארוכה ונחרצת יותר, מאשר הדרישות של הורה אשר מחפש מחשב נייד עבור בנו בן ה-8.

כך או כך, ריכזנו עבורכם מספר טיפים אשר יכולים לסייע לכל מי שמחפש אחר מחשב נייד:

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הבנת הדרישות והצרכים מהמחשב הנייד

אז זה אומנם נכון, שאם אין לכם הבנה מעמיקה בעולם המחשבים, יהיה לכם קשה להשיב על שאלות בסגנון: מה גודל הזיכרון הרצוי? יחד עם זאת, מה שכן תוכלו לעשות, זה להגדיר את השימושים אותם אתם מייעדים למחשב.
באופן עקרוני, בהליך בחירת מחשב נייד, ישנן מספר תכונות שחשוב לשים עליהן דגש, מכיוון שהן ישפיעו במידה רבה על ביצועי המחשב ועל מידת ההתאמה לדרישות והצרכים ובין היתר: המעבד, הזיכרון, הכונן הקשיח וכרטיס המסך.

שימת דגש על המשקל והגודל

מחשבים ניידים יכולים להגיע בגדלים ובמשקלים שונים ולכן, כדאי לשים דגש משמעותי על הנושא הזה.

כך שאם אתם מתכננים להתנייד עם אותו המחשב לעיתים קרובות ומבקשים להימנע מ"משאות" כבדים, ההמלצה היא לבחור במחשב בגודל ובמשקל המתאים.

יש לקחת בחשבון, שלעיתים גודל המחשב ישפיע גם על החוזק שלו ועל תכונות אחרות – מהסיבה הזאת, כדאי לשים דגש גם על הנושא הזה בהליך קבלת ההחלטה.

ככלל המחשב הנייד הסטנדרטי ישקול לרוב בין 2.5 ל-3 קילו – יחד עם זאת, ניתן למצוא גם מחשבים ניידים קלים יותר אשר משקלים ינוע בין 1.5 ל-2.5 קילו.

יש לקחת בחשבון, שאם אתם מעוניינים במחשב אשר יהיה גם קל משקל וגם בעל ביצועים טובים – העלות שלהם תהיה גבוהה יותר.

ביצועי הסוללה של המחשב

אם אתם מתכוונים להתנייד עם המחשב הנייד ולוקחים בחשבון, שלא תמיד יהיו לידכם שקעים פנויים שתוכלו להתחבר אליכם, חשוב שתשימו דגש משמעותי על הנושא של ביצועי הסוללה.

ישנם מספר פרמטרים אשר יכולים להשפיע על הביצועים ובין היתר: מספר התאים (ככל שהמספר הינו גדול יותר, כך ביצועי הסוללה יהיו טובים יותר), מילי – אמפר וואטים לשעה – שככל שמדד זה יהיה גבוה יותר, פעולת הסוללה תהיה ארוכה יותר.

איכות ועמידות החומרים

מחשב נייד יכול לעבור "תלאות" רבות, בתיק הגב ובדרכים בהן הוא "ילך" אתכם. מהסיבה הזאת, ההמלצה היא לשים דגש על איכות ועמידות החומרים – כאשר, ההמלצה היא לוודא שמדובר בחומרים איכותיים וחזקים, אשר יכולים לעמוד בקלות יחסית באותן תלאות הדרך.
כדאי לשים דגש משמעותי על הנושא של שלדת המחשב – אשר יכולה להיות שלדה מחוזקת, המתאפיינת בעמידות גבוהה יותר בהשוואה לשלדה שהינה סטנדרטית ורגילה.

לשים דגש על נושא האחריות

כשאתם קונים מחשב נייד אתם אמורים גם לקבל בעבורו אחריות לתקופת זמן מסוימת – אשר ברוב המקרים, תקופת האחריות תנוע בין שנה ל-3 שנים.

כמובן, שההמלצה היא לבחור במחשב עם אחריות לתקופת זמן ארוכה – כאשר, במקרים רבים, תינתן לכם האפשרות להרחיב את משך זמן האחריות.

כדאי לבדוק במעמד הקנייה, מה אתם אמורים לעשות על מנת לממש את אותה האחריות.

Back to top button