חדשות הארץמבזקים

יוקמו מרכזי חוסן וטיפול באמצעות בעלי חיים באשקלון: "מציאות ביטחונית מורכבת"

במסגרת תיקון החלטת ממשלה 658, שיזם והוביל יו״ר ועדת הכספים, חבר הכנסת אלכס קושניר מסיעת ישראל ביתנו, המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל ומשרד האוצר יתקצבו את הקמתו של מרכז חוסן ממוגן באשקלון בהיקף של 9 מיליון ש״ח.

בנוסף, המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, משרד החקלאות ומשרד האוצר יתקצבו בהיקף של 3 מיליון ש״ח את הקמתו ותפעולו של מרכז לטיפול באמצעות בעלי חיים לתושבי אשקלון הסובלים מחרדה ומסימפטומים פוסט טראומטיים כתוצאה מהמציאות הביטחונית בעיר. המשרדים יקצו את הסכום בשנת 2022 לטובת מטרה זו כשהתקציב יועבר על ידי המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל ישירות לעיריית אשקלון בכפוף לאישור תוכנית עבודה שתוגש על ידי העיריה ואישור ועדת התמיכות המשרדית.

שר האוצר ויו״ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן: ״התמיכה הנפשית בתושבים החווים מציאות ביטחונית מורכבת וסובלים מפוסט טראומה כתוצאה מכך לא פחות חשובה מהתמיכה הביטחונית בהם. בניית מרכזי החוסן הללו יספקו מענה עבור אלו הזקוקים לכך ויסייעו להם להתמודד עם המלחמה היום יומית.״

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל ושר החקלאות עודד פורר: ״מחקרים מראים כי טיפול באמצעות בעלי חיים מסייע רבות להתמודדות עם חרדות ופוסט טראומה וכשר האמון על הפריפריה החברתית ושר החקלאות אני רואה חשיבות גבוהה לחיבור כוחות במטרה להעניק לתושבי אשקלון מיגון ראוי וכלים להתמודד עם המציאות הביטחונית״.

אילן שוחט מנכ״ל המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל: ״הקמת מרכזי החוסן הכרחיים לקיום שגרת חיים בצל המצב הביטחוני, שכן, הם מעניקים לתושבים כלים להתמודד עם המציאות המורכבת. זה צעד נוסף במסגרת צמצום הפערים לתושבים ובמקביל המשרד ממשיך לחזק את אשקלון בתחומים נוספים״.

Image by Amy_Gillard from Pixabay

Back to top button