איראןהעולם הערבימבזקים

איראן: סיכלנו ניסיון חבלה במתקן הגרעין בפורדו וחשפנו חולייה שחדרה למדינה

בטלוויזיה הממלכתית באיראן דווח הערב (שני) כי ישראל ניסתה לבצע פעולת חבלה במתקני הגרעין בפורדו וזאת באמצעות ניסיון גיוס של עובד במקום.

על פי הדיווח קציני מודיעין ישראליים, ניסו לפנות לעובד במתקן ההעשרה התת קרקעי בפורדו – מדען ביחידת IR-6 (צנטריפוגות מתקדמות), זאת באמצעות שכן של אותו עובד, שנתנו לו כסף מזומן, מחשב וטלפון נייד על מנת שיוכלו לתקשר עמו בצורה מאובטחת.

עוד נטען בדיווח כי איש המוסד הישראלי, במסווה של נציג חברה לציוד טכנולוגי מהונג קונג, יצר קשר עם העובד בעזרת המתווך.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אותו מתווך, המשיך לשתף פעולה עם המרגל גם לאחר שידע את זהותו, אך הוא לא היה מודע לכך שכל ההתנהלות הייתה במעקב של יחידת המודיעין במשמרות המהפכה.

בשלב מסוים, פיקוד משמרות המהפכה, בשיתוף יחידת המודיעין האיראנית, הצליחו לעצור את המעורבים ולמנוע את אחת החבלות הגדולות במתקני הגרעין במדינה, שכן הרשת ניסתה לבצע את פעולותיה לפני חג הנורוז (ראש השנה הפרסי שיחול בשבוע הבא, ב- 20 במרס).

בדיווח הדגישו כי "המשטר הישראלי, שביקש בעבר לבצע פעולות חבלה בפורדו ונכשל, עמד גם מאחורי המזימה הזו".

צפו בדיווח בטלוויזיה הממלכתית האיראנית

בדיווח אחר נטען כי כוחות הביטחון האיראניים הצליחו לחשוף שני צוותי טרור שפעלו בגיבוי מדינה זרה, שעל פי החשד תכננו להתנקש בחיי כמה אזרחים שעבדו על מספר "פרויקטי תשתית", נכתב בדיווח, במחוז סיסטן ובלוצ'סטן בדרום מזרח המדינה.

בהודעה שמסר משרד המודיעין של איראן צוין כי "שישה מחבלים חמושים, שהתגנבו למדינה דרך הגבול הדרום-מזרחי, נלכדו לאחר שזוהו על ידי כוחות הביטחון. הם נעצרו לפני שהספיקו לנקוט פעולה כלשהי לביצוע משימתם. גם צוות התמיכה של המחבלים נלכד."

עוד נמסר בהצהרה כי "שניים מחברי הצוות נהרגו ומספר נוספים נעצרו במהלך עימותים חמושים עם כוחות הביטחון. הצוות תכנן לבצע פעולות טרור נגד כוחות צבא פרובינציאליים, לסחוט כסף מהאנשים העשירים כדי למסור אותם לקבוצות אנטי-מהפכניות וגם לאיים ולהכות כמה תושבים מקומיים ודמויות בולטות במחוז. כמו כן, מאגר גדול של נשק ותחמושת שנתפס ברשותם הוחרם."

משרד המודיעין האיראני הדגיש כי "חוליית הטרור המזוהה עם סוכנויות הריגול הזרות נלכדה תוך כדי ניסיון לבצע פעולות חבלה ופיגועים באתרים מרכזים, חיוניים ורגישים באיראן.

צילום: סוכנות הידיעות האיראנית "תסנים"
כוחות הביטחון האיראנים
כוחות הביטחון האיראנים

במקביל, מספר אתרים ממשלתיים בישראל נפלו הערב לאחר שבוצעה כנגדם מתקפת סייבר איראנית.

ממשרד התקשורת נמסר כי "שר התקשורת יועז הנדל מקיים כעת הערכת מצב עם גורמי החירום במשרד התקשורת, זאת בעקבות מתקפת סייבר רחבה על אתרי אינטרנט ממשלתיים. בוצעו פעולות על ידי חברות התקשורת על מנת להחזיר את השירות בהקדם, והשירות חוזר בהדרגה."

לפי שעה כל האתרים חזרו לפעילות תקינה ורשות הסייבר הלאומית הבהירו כי האירוע בשליטה ונמצא כעת בבדיקה.

ארגון NetBlock שעוקב אחר תעבורת האינטרנט בעולם דיווח כי "נרשמה הפרעה משמעותית במספר ספקיות רשת מובילות בישראל, בזק וסלקום, כאשר רשויות הביטחון ומנהל הסייבר הלאומי מכריזים על מצב חירום"

צילום: ארגון NetBlock

Back to top button