מבזקיםמשפטי/פלילי

בית המשפט העליון החמיר עונשו של מורשע בסחר בנשק

בית המשפט העליון קיבל היום (שני) את ערעור המדינה והחמיר את עונשו של אברהים קוואסמה, שהורשע בעבירות נשק ובכללן עבירת סחר בנשק. הנאשם הורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירות רכישה והחזקת נשק שלא כדין, סחר בנשק ועבירות נוספות.

על פי אחד האישומים הוא רכש עם אחיו נשק מסוג M-16 תמורת 47,000 ₪. בנוסף הוא ואחיו הורשעו בכך שקנו רובה M16 בתמורה ל-27,000 ₪, לאחר מכן מכרו אותו לאחר תמורת 30,000 שקלים. לפי האישום השלישי הנאשם ואחיו רכשו חלק עליון של M-16 בתמורה ל- 38,000 ₪, ולאחר מכן הרכיבו את החלק העליון על גבי חלק תחתון שכבר היה ברשותם, כך שייצרו רובה M-16 שלם נוסף.

ביהמ"ש המחוזי בירושלים גזר על הנאשם 32 חודשי מאסר בפועל, לצד מאסר על תנאי וקנס. הפרקליטות טענה כי העונש שהושת על הנאשם אין בו כדי להקנות משקל מספק לשיקולי ההלימה וההרתעה הנדרשים בעבירות נשק.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בית המשפט העליון קיבל את ערעור הפרקליטות, קבע כי גזר הדין סוטה לקולה באופן קיצוני ואינו מבטא כראוי את חומרת העבירות בהן הורשע הנאשם, וגזר על הנאשם 42 חודשי מאסר. בפסק הדין נכתב כי "הנאשם סיכן פעם אחר פעם את שלום הציבור וביטחונו, זאת בייחוד כאשר אחד מכלי הנשק נרכש על רקע הסכסוך ששרר בין אחיו לאחרים. כמו כן, לא ידוע מה עלה בגורלו של הנשק שנמכר לאחר, בידי מי הוא נמצא כעת ללא פיקוח, ולאלו תוצאות הרסניות השימוש בו עלול להביא. אף בכך גלומה חומרה יתרה".

בית המשפט העליון ציין כי המחוקק מצא לאחרונה לעגן בהוראת שעה עונשים מזעריים למי שביצע עבירות נשק באופן שעונשו לא יפחת מרבע העונש המרבי שנקבע לאותה עבירה. תיקון זה אינו חל אמנם במקרה זה, אולם חקיקתו מדגישה את הצורך לנקוט במדיניות ענישה מחמירה ומרתיעה כלפי מי שמסכנים את שלום הציבור וביטחונו בהפרת האיסורים הנוגעים לנשק וסחר בו.

הערעור הוגש על ידי עו"ד מורן פולמן ועו"ד הדר פרנקל מפרקליטות המדינה, בבית המשפט המחוזי התיק נוהל על ידי עו"ד יעל שרף מפרקליטות מחוז ירושלים.

אילוסטרציה. קרדיט: pixabay

Back to top button