מבזקיםצבא וביטחון

אש נפתחה לעבר כוח מסתערבים ברהט, הלוחמים ירו למוות בחשוד

אש חיה נפתחה הבוקר (שלישי) לעבר כוח מסתערבים שפעל ברהט. הכוחות שהיו תחת סכנת חיים הגיבו בירי, וניטרלו את החשוד החמוש שסיכן את חייהם. במקום נתפס האקדח של החשוד יחד עם מחסנית ותחמושת. החשוד פונה לקבלת טיפול רפואי. צוות של מד"א שהגיע למקום נאלץ לאחר טיפול רפואי לקבוע את מותו. אין נפגעים בקרב הלוחמים.

ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה: "כל הכבוד לכוחות שפעלו בשטח, הגיבו במהירות וחיסלו את המחבל. קואליציית האחים המוסלמים עם מנסור עבאס מעניקה אומץ למחבלים לירות בשוטרים ומסכנת את חייהם. צריכים להנהיג מדיניות אכיפה ותגובה נוקשה ולהילחם בתופעת הנשק הבלתי חוקי ללא מורא ופחד".

אורטל פרלמן שמואלי מראשי הפורום לקידום הנגב, הגיבה: "רק לאחרונה חוקק חוק בכנסת שמצהיר על ענישת מינימום למחזיקי נשק לא חוקי אך בנגב עדיין ישנם כלי הריגה בידיים של אנשים שאין להם כל בעיה להשתמש בהם נגד השוטרים שאמונים על שמירת החוק והסדר הציבורי. הגיע הזמן שממשלת ישראל תכריז על מבצע לאיסוף הנשק הבלתי חוקי. כל יום ללא מבצע נרחב מחמיר את אבדן המשילות בנגב. ירי על כוחות הביטחון הוא חציית קו אדום שאסור לעבור עליו על סדר היום".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עמותת 'יוזמות אברהם' קראה ל"חקירה בלתי-תלויה, מהירה וממצה של התקרית בידי מח"ש והפקת מסקנות ממנה. פעולה נחושה של המשטרה למיגור האלימות והפשיעה בישובים הערבים חשובה וצריכה להימשך אולם זאת בתבונה ושימוש מושכל וזהיר בכוח. אין זה מתקבל על הדעת שפעילות כזו תסתיים בתוצאה של הרג אזרחים."

העמותה מעדכנת כי 18 ערבים קיפחו את חייהם מתחילת השנה 2022 בנסיבות הקשורות לאלימות ופשיעה בחברה הערבית.

על פי נתוני המעקב של עמותת יוזמות אברהם, בשנת 2022 קיפחו את חייהם 18 ערבים-פלסטינים בישראל בנסיבות הקשורות לאלימות ופשיעה, מהם 17 אזרחים ו-1 שאינו אזרח. מבין כלל הקרבנות, 3 הן נשים. 11 מהקרבנות נורו למוות. 10 מהקרבנות היו עד גיל 30.

המעקב של העמותה כולל גם מקרי רצח מובהקים וגם קרבנות אחרים של תופעת האלימות והפשיעה על מנת לאמוד את היקף השפעתה על אבדן חיי אדם.

צילום: דוברות המשטרה

Back to top button