מבזקיםפוליטי / מדיני

סקר מנדטים: בנט מתחזק, נתניהו נחלש, שוויון בין הגושים ללא המשותפת

על פי סקר של מנו גבע שפורסם הערב בחדשות ערוץ 12, לו היו נערכות היום (שלישי) הבחירות, מפלגת ימינה בראשותו של ראש הממשלה נפתלי בנט, הייתה מקבלת 7 מנדטים, כאשר מפלגת הליכוד בראשות בנימין נתניהו הייתה יורדת ל- 34 מנדטים, זאת לאחר שסקרים קודמים ניבאו לנתניהו 36 מנדטים.

המפלגה השנייה בגודלה, על פי הסקר היא יש עתיד בראשותו של שר החוץ, יאיר לפיד עם 17 מנדטים, כאשר מפלגת ש"ס בראשותו של הרב אריה דרעי שלישית ומקבלת 9 מנדטים.

המפלגות כחול לבן בראשותו של בני גנץ, העבודה בראשות מרב מיכאלי, הציונות הדתית בראשותו של בצלאל סמוטריץ' ויהדות התורה בראשותו של משה גפני מקבלות על פי הסקר 7 מנדטים כל אחת, מספר, כאמור הזהה לזה של מפלגת ימינה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הבאות ברשימה הן מפלגות הרשימה המשותפת וישראל ביתנו, אשר מקבלות 6 מנדטים כל אחת ומפלגת רע"מ עם 5 מנדטים. סוגרות את הרשימה הן מפלגות מרצ ותקווה חדשה, אשר על פי הסקר מקבלות 4 מנדטים כל אחת.

על אף שסקר זה משנה את מאזן המנדטים בחלוקה לגושים, הוא לא מביא בשורה חדשה כאשר לפיו, גם אם הבחירות היו מתקיימות היום, גוש הימין בראשות נתניהו לא היה משיג רוב להקמת ממשלה. גוש הימין וגוש השמאל, ללא הרשימה המשותפת מקבלות כל אחת מהן 57 מנדטים.

נפתלי בנט
צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ'/דני שם טוב

Back to top button