בריאותמבזקים

"כל פגיעה בשכר המתמחים תגרור תגובה חריפה ותוביל לכאוס בכל ביה"ח בארץ"

מכתב נשלח הערב (שלישי) לשרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי, על ידי יו"ר ארגון הרופאים המתמחים, ד"ר ריי ביטון בנוגע לקיום המתווה עליו סיכמו עם משרד הבריאות והאוצר.

נכתב בין היתר: "נדרשת התערבותך על מנת להבהיר לשרים ולנוגעים בדבר כי יש לקיים את ההיתר כלשונו. כל מתווה אחר, אשר חורג מן ההיתר, מהווה פתח שמעמיד את קיצור התורנויות כולו בסכנה".

בנוסף כתוב במכתב כי: "לצד ההיתר פורסמה איגרת של שר הבריאות, המרחיבה את ההיתר לכדי פעימות קיצור תורנויות נוספות- בדגש על קיצור תורנויות בביה"ח במרכז הארץ. המתמחים והמתמחות מצפים משר הבריאות לעמוד בהתחייבויותיו ולהרחיב את המתווה לביה"ח במרכז, כפי שהובטח לנו."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

על אף שסבורים בארגון המתמחים כי יש לייצר מרווח סביר בין הקיצור בפריפריה לקיצור התורנויות בשני ביה"ח במרכז, הרי שהמתווה המקורי נותן לכך מענה (פריפריה- באפריל 2022, התחלת קיצור במרכז בנובמבר- 2022). בהקשר זה נכתב גם: "אנו דוחים את התפיסה השגויה עליה מבוסס דוח המסקנות של צוות היישום ולפיה יש לחכות זמן משמעותי ובלתי מוגבל בין הקיצור בפריפריה לקיצור התורנויות בביה"ח במרכז, מתוך מחשבה כי הזכות שלא לעבוד 26 שעות ברצף הינה בגדר תמריץ למשיכת כח אדם למלא את התקנים בפריפריה. צורת העסקה זו הינה עוול קשה אשר פוגע במטפלים ובמטופלים הן במרכז והן בפריפריה. אנו מצפים שהמתווה המורחב, הכולל את ביה"ח במרכז, ייושם במלואו."

לגבי האיומים לפגוע בשכר המתמחים נכתב: "בימים האחרונים התעורר (כמובן באמצעות יד מכוונת) שיח ער באשר לפגיעה הצפויה כביכול במתמחים, עם החלת המתווה לקיצור התורנויות. עיקר השיח נסוב סביב מספר דמיוני (7,000 שח) של הפחתת שכר למתמחים עליהם יחול קיצור התורנויות. הגם שאנו סבורים כי אין ממש במספרים הללו, חשוב לנו להבהיר כי לא נסכים לכל פגיעה בשכר המתמחים, או לכל פגיעה שהיא בכל דרך אחרת."

ארכיון. מחאת המתמחים. צילום: ללא קרדיט

Back to top button