חדשות חוץמבזקים

צלם פוקס ניוז ועיתונאית מקומית שעבדה ברשת נהרגו באוקראינה

צלם העיתונות של פוקס ניוז האמריקנית, פייר זקז'בסקי בן 55 והעיתונאית האוקראינית, אלכסנדרה קובשינובה, בת 24, אשר ליוותה את צוותו של פייר, נהרגו בתקרית שאירעה מחוץ לקייב, בה רכבם נפגע מאש חיילים רוסים, כך נמסר ממשרד ההגנה האוקראיני.

אלכסנדרה קובשינובה. צילום: פרטי

כתב נוסף של הרשת, בנג'מין הול, אשר היה בתקרית עם הצלם פייר ונפצע אף הוא, מאושפז כעת בבית החולים. כך מסרה מנכ"לית רשת פוקס ניוז לעובדי הרשת בתזכיר ששלחה להם. מגיש פוקס ניוז, ביל המר, הודיע ​​על מותו של זקז'בסקי במהלך שידור חי הבוקר וכינה את העיתונאי המנוח "אגדה".

הכתבת האוקראינית, אשר בנוסף לעבודתה כעיתונאית, עסקה בצילום וקולנוע, הספיקה לכתוב פוסט אחרון בחשבון הפייסבוק שלה, בו היא מתארת את המראות הקשים: "אירפין. פינוי אוכלוסייה. 5 במרץ 2022. תחת קולות הפגזים חיילים ומתנדבים עוזרים להעביר אלפי אנשים מתחת לגשר הרוסי המפוצץ. "אנחנו כאן כבר שלושה שעות, מאז הבוקר ממש.מזל שהלילה היה סוף סוף שקט" – אומר לי מקומי בדמעות."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"פינוי האוכלוסייה ממשיך כבר יום שלישי רצוף, בסביבות 200 טנקים וכלי btr מצטברים ליד אירפן. כוחות רוסים פוצצו את רכבת הפינוי שעמדה לאסוף אנשים. גם פסי הרכבת פוצצו כרגע. הכביש המהיר בז'יטומייר, בוכה אירפין, גוסטומל, מקריב וצפון מחוז וישגורוד נותרו המסוכנים ביותר באזור קייב." הוסיפה קובשינובה.

לפני ההודעה על מותם של העיתונאים זקז'בסקי וקורשינובה, ראש מטה זכויות האדם של הפרלמנט האוקראיני, לודמיילה דניסובה, אמרה כי עשרות עיתונאים נפצעו ולפחות שלושה נהרגו בקרבות. "לפחות 35 עיתונאים הפכו לקורבנות של הכוחות הרוסים, כולל שלושה שמתו". כתבה דניסובה בחשבון הטלגרם שלה.

פייר זקז'בסקי. צילום: פוקס ניוז

Back to top button