חדשות חוץמבזקים

דיווח: ישראל השמידה מאות כטב"מים בבסיס משמרות המהפכה באיראן

בתקיפה האחרונה של איראן בארביל בכורדיסטן העיראקית, טענו האיראנים כי תקפו בסיס סודי של המוסד הישראלי.

לעבר המקום נשלחו 12 טילים בליסטים שגרמו לנזק כבד באותו מבנה ואף לנזקים בבניין הטלוויזיה של "כורדיסטן24".

מאחר והאירוע התרחש מספר ימים לאחר שאיראן הודיעה על שניים מכוחות משמרות המהפכה האיראניים שנהרגו בהתקפה ישראלית בפאתי דמשק בסוריה, בדיווחים בכלי התקשורת נטען כי הרקע למתקפה בארביל בוצע כנקמה על מותם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אלא, שמתברר כי האיראנים חטפו בחודש שעבר מכה קשה מאוד המיוחסת לישראל. ב-14 בפברואר שוגרו 6 מל"טים ישראלים חמושים מלב כורדיסטן העיראקית שפגעו בבסיס השייך למשמרות המהפכה האיראניים סמוך לעיר כרמאנשאה שבמערב איראן.

תקיפת הבסיס של משמרות המהפכה באיראן. צילום: מתוך טוויטר

באותו האירוע, כלי התקשורת באיראן לא דיווחו על מתקפה אלא על שריפה שפרצה בבסיס צבאי. "בבוקר יום שני פרצה שריפה במחסן של שמנים וחומרים דליקים בבסיס משמרות המהפכה באזור מהידשט שבמחוז כרמאנשאה." כך דווח באתר "נורניוז".

המועצה העליונה של איראן לענייני ביטחון מיהרו לדווח כי לא היו נפגעים וכי כוחות הכיבוי השתלטו על השריפה וכיבו את האש.

תקיפת הבסיס של משמרות המהפכה באיראן. צילום: מתוך טוויטר
תקיפת הבסיס של משמרות המהפכה באיראן. צילום: מתוך טוויטר

לאחר התקיפה של האיראנים, שנטלו אחריות, לירי הטילים על המבנה בארביל, בהצהרה של משמרות המהפכה כבר הודו כי השריפה שאירעה בחודש פברואר בבסיס משמרות המהפכה נגרמה כתוצאה מהתקפת מל"טים ישראליים. "כתוצאה מאותה תוקפנות ישראלית, איראן ספגה אבדות בבסיס כרמאנשאה. סוכנויות הפיקוח האיראניות וכוחות הביטחון שלהן גילו שהמפקדה שהותקפה בארביל היא שקיבלה את ההחלטות והוציאה לפועל את הפעולה". נכתב בהצהרה של משמרות המהפכה האיראניים לאחר המתקפה בארביל.

באתר הלבנוני "אל-מיאדין" המזוהה עם חיזבאללה ואיראן, נטען כי המקום שהותקף באמצעות טילי משמרות המהפכה בארביל, הוא אותו מקום שממנו תקפו המל"טים את הבסיס הצבאי בכרמאנשאה.

בתמונה זו שצולמה ב-18 בפברואר 2022 נראה הנזק שנגרם לבסיס האיראני.
צילום: Planet Labs PBC דרך Aurora Intel / טוויטר

כאמור, ישראל שיגרה 6 מל"טים לעבר הבסיס של משמרות המהפכה בו היו מאוחסנים כלי טיס בלתי מאוישית ותחמושת רבה. בתקיפה המיוחסת לישראל הושמדו באותו בסיס מאות כטב"מים איראנים וגם נהרגו שם חיילים וקצינים איראניים.

באשר לבסיס הסודי של המוסד שהותקף, כפי שנמסר בהצהרה של משמרות המהפכה האיראניים, אז מסתבר שמדובר באחוזה ששייכת לבאז כרים, מנכ"ל חברת "קאר", חברת הנפט הכורדית הגדולה ביותר שמחזיקה בבתי זיקוק.

Back to top button