חדשות חוץמבזקיםסרטונים

מפולת אדמה בפרו קברה תחתיה עשרות בתים, לפחות 15 בני אדם נעדרים – צפו

מרכז המבצעים של שירותי החירום הלאומי בפרו (COEN) מדווח הלילה (רביעי) כי מפולת אדמה גדולה שהתרחשה בעיירה נידחת במחוז פטז שבאזור לה ליברטאד בצפון המדינה, קברה תחתיה עשרות בתים.

מרכז המבצעים ציין כי באופן רשמי ישנם לפחות 15 לכודים ומתבצעים חיפושים אחר 6 בני אדם שנעדרים. "רשמית, יש לנו 15 אנשים לכודים ושישה נעדרים. על פי מידע שנמסר על ידי התושבים, ההנחה היא שישנם עוד אנשים נעדרים, אבל אנחנו צריכים לאמת זאת", אמר דובר מרכז המבצעים, רולנדו קפוצ'ו.

"מינסה", שירותי הבריאות במחוז, אמרו כי על פי המידע שבידיהם ישנם 12 נעדרים, שלושה מהם ילדים. בנוסף, ישנם 40 בתים שניזוקו ואינם ראויים למגורים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים, תיעוד שהופץ ברשתות החברתיות.

"מינסה" מרכזת את שירותי הבריאות בין לימה (בירת פרו) לפטז, תוך תיאום ושיגור אמבולנסים לאזור על מנת לטפל בפצועים ובהפעלת ההתערבות הראשוניות של החטיבות השונות בטיפול באוכלוסייה הפגועה יחד עם המכון להגנה אזרחית (Indeci).

בכלי התקשורת המקומיים דיווחו כי "המפולת נגרמה כתוצאה מהגשמים הגזים שירדו בימים האחרונים בעיירה רטמאס שבהרי האנדים, שגרמו להתמוטטות המדרון של הגבעה שקברה בין 60 ל-80 בתים", לדברי מושל אזור לה ליברטאד, מנואל למן. .

"אנחנו מקווים שלא יהיו לנו הרבה מקרי מוות", אמר המושל בתחילה לרשת הטלוויזיה המקומית "לטינה".

שר ההגנה של פרו, חוסה גבידיה אמר כי בקרוב תגיע לאזור עם שלושה מסוקים קבוצה של 20 מחלצים ו-15 כבאים והוא בעצמו יגיע לעיר טרוחיו, בירת לה ליברטאד, יחד עם עוד 10 מחלצים נוספים.

במשטרה הלאומית (PNP) הוסיפו כי גם צוותים מיוחדים מחטיבת החיפוש וההצלה של לימה מכינים את ציודם ליציאה לאזור הקריסה.

"הורתי על כך שראש המכון הלאומי להגנה אזרחית ושר הביטחון יגיעו לאזור שנפגע מהמפולת במחוז פטז, באזור לה ליברטאד. נתמוך במשפחות שנפגעו ונתאם פעולות שונות עם הרשויות המקומיות", הכריז נשיא פרו פדרו קסטילו בטוויטר.

לפי המידע הראשוני, המפולת של הגבעה פגעה בשני גושי בתים ברטמאס, כך שמספר הבתים שנהרסו ונפגעו עלול להגיע עד ל-80.

הגשמים העזים שנרשמו בימים אלה בלה ליברטאד נחשבו לגורם למפולת, שהתרחשה בעיירה הממוקמת כ-900 קילומטרים צפונית ללימה ויותר מ-7 שעות נסיעה מעיר החוף טרוחיו.

צילום: סוכנות הידיעות AP

Back to top button