חדשות חוץמבזקים

דיווח: רוסיה ואוקראינה מתקרבות להסכם הפסקת אש

התקדמות משמעותית חלה בשיחות המו"מ בין רוסיה ואוקראינה, כך על פי דיווח שפורסם היום (רביעי) בפייננשיל טיימס. על פי הדיווח, תוכנית שלום בת 15 נקודות סוכמה בין הצדדים, הכוללת הפסקת אש ונסיגה רוסית אם אוקראינה תכריז על נייטרליות ותגביל את הכוחות המזוינים שלה, זאת לפי שלוש מקורות המעורבים בשיחות.

על פי העסקה המוצעת, קייב תוותר על שאיפותיה להצטרף לברית נאט"ו, ותתחייב לא לארח בסיסים צבאיים זרים בשטחה או לקבל כלי נשק ממדינות כמו ארה"ב, בריטניה, או טורקיה, נמסר מטעם המקורות.

עם זאת, עדיין יש בסיס למכשול לעסקה, שכן בניגוד להסכם מ- 1994 שנועד לסכל את התוקפנות הרוסית כלפי האוקראינים ובמסגרתו אוקראינה ויתרה על נשק גרעיני, מוסקבה כבשה את קרים ב- 2014 והפרה אותו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לאור זאת, גורמים אוקראינים נותרו ספקניים לגבי רצינות כוונתיו של פוטין לשמור על השלום, ומעלים אפשרות שזוהי טקטיקה למשיכת זמן מצידו לצורך התארגנות כוחות הצבא הרוסיים.

מיכאילו פודוליאק, יועצו הבכיר של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, אמר ל"פייננשל טיימס" כי, "כל עסקה תהיה כרוכה בכך שחיילי הפדרציה הרוסית בכל מקרה יעזבו את שטחה של אוקראינה" שנכבשו מאז החלה הפלישה ב-24 בפברואר.

צילום: AP Photo/Evgeniy Maloletka

Back to top button