מבזקים

ארה"ב: נשלח לאוקראינה את "המערכות החדישות ביותר" שלנו

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר היום (רביעי) כי ארה"ב תשלח את "המערכות החדישות ביותר" שלה לאוקראינה כשהכריז על חבילת סיוע צבאית חדשה וגורפת.

ביידן אמר שהוא מאשר סיוע ביטחוני בשווי 800 מיליון דולר לאוקראינה, מה שמביא את הסכום הכולל למיליארד דולר רק השבוע.

החבילה הצבאית כוללת 800 מערכות נ"מ, 9,000 מערכות נ"מ, 7,000 כלי נשק קלים כמו מקלעים ורובי ציד ו-20 מיליון כדורים של תחמושת. הממשל לא ציין את סוגי המערכות הצבאיות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ביידן אמר בתדרוך בבית הלבן כי אספקת המל"טים, הכלולה בחבילת הסיוע, מייצגת את "המחויבות שלנו לשלוח את מערכות ההגנה החדישות ביותר שלנו לאוקראינה".

"אנחנו מאוחדים בסלידה שלנו מהפלישה הבלתי מוצדקת של פוטין ונמשיך להעניק להם גיבוי בזמן שהם נלחמים למען חופש, דמוקרטיה, ולעצם הישרדותם", אמר ביידן והוסיף "אנחנו הולכים לתת לאוקראינה את הנשק להילחם ולהגן על עצמם בכל הימים הקשים שלפנינו".

לארצות הברית יש מספר סוגי מל"טים מהמתוחכמים והאימתניים ביותר בעולם, שמסוגלים לזהות אויבים בשטח נרחב ותקוף באופן ממוקד. הממשלה לא ציין אם הוא יעניק לאוקראינים מל"טים מתקדמים כמו ה- MQ-9 Reaper, כלי טיס בלתי מאויש מתוחכם מאוד בגודל של מטוס קרב שעלול ליפול במהלך הלחימה באוקראינה לידיים רוסיות, מה שעלול לחשוף בפניהם את הטכנולוגיה המתוחכמת של המל"ט.

Back to top button