חדשות הארץמבזקים

"להשהות לאלתר כל קידום נוסף של תכניות לטורבינות רוח בישראל"

ביום שני הקרוב, יתקיים בוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל) דיון בתוכנית 'עמק הרוחות', בדבר הקמה של 11 טורבינות רוח אדירות ממדים, ממזרח להר בנטל, שבצפון הגולן.

לקראת הדיון, פנו היום (רביעי) שורה של ראשי מועצות, ביחד עם ארגוני סביבה והתארגנויות אזוריות, מכל הארץ, לראש הממשלה ולשרי הממשלה, בבקשה להשהות כל קידום של טורבינות רוח, עד לבחינה מקיפה של ההשלכות שלהן על הסביבה, על בסיס הניסיון שיצטבר בשנים הקרובות, מפעילותן של החוות הקיימות והמוקמות בימים אלו בישראל.

על הפנייה חתומים 32 גופים, בהם חיים רוקח, ראש מועצה אזורית גולן, שחוות 'עמק הרוחות', נמצאת בשטחו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לדברי רוקח: "בינואר האחרון, החלה לפעול חוות עמק הבכא, בצפון הגולן, אנו יודעים על סמך ידע מצטבר, מרחבי העולם, שלטורבינות רוח יש השלכות רבות על הסביבה. חובה עלינו לעצור עכשיו קידום של כל חווה נוספת, על מנת לבחון את מכלול ההשפעות הצפוי ולא לייצר, חלילה, נזק עצום ובלתי הפיך בגולן וביתר המקומות, בהם מתוכננות טורבינות רוח".

למכתב שותפים 8 ראשי מועצות נוספים: גלבוע, תמר, מג'דל שמס, בוקעאתא, כסרא סמיע, ינוח ג'ת, תפן ומשגב, לצד ארגוני סביבה, כמו החברה להגנת הטבע, ארגונים מקומיים, ח"כים לשעבר ועוד.

"לאור ההשלכות של הטורבינות, על המערכות האקולוגיות, על בריאות האזרחים, על החקלאות ועל הביטחון, ולאור העובדה שהתועלת שלהן למשק החשמל, היא זניחה, אנו קוראים להשהות קידום של חוות טורבינות חדשות, להקצות תקציב למחקר בלתי תלוי ולבחון את כלל הסוגיות שבפנייה זו, באמצעות גוף אובייקטיבי ונטול פניות, על בסיס הניסיון שהצטבר בישראל, ביחס לטורבינות שכבר קמו", נכתב בפנייה.

Image by Alexander Droeger from Pixabay

Back to top button