חדשות חוץמבזקים

המודיעין הבריטי: "הצבא הרוסי נעצר ברוב החזיתות וסובל מאבידות משמעותיות"

המודיעין הבריטי עדכן הבוקר (חמישי) בדו"ח היומי שלו כי הצבא הרוסי מתעכב משמעותית ברוב מטרותיו המבצעיות, ונעצר ברוב החזיתות. "הכוחות הרוסיים מתעכבים בכל החזיתות וסובלים מאבידות קשות ומשמעותיות. ההתנגדות האוקראינית נמשכת ומתואמת היטב. הרוב המכריע של השטח האוקראיני, כולל כל הערים הגדולות, נותר בידיים אוקראיניו", נכתב.

מלשכת נשיא אוקראינה נמסר כי ראש העיר מליטופול איוון פדורוב, שנשבה לפני כשבוע על ידי הצבא הרוסי, שוחרר תמורת תשעה שכירי חרב. תושבי העיר מחו נמרצות נגד חטיפתו ודרשו לשחררו.

נשיא אוקראינה זלנסקי אמר בראיון לרשת NBC כי, "רוסיה כבר חצתה את כל הקווים האדומים כשהפגיזה אזרחים", ובווידאו שפרסם בחשבון הפייסבוק לאחר נאומו בקונגרס עדכן כי לפחות 103 ילדים נהרגו מאז תחילת הפלישה הרוסית למדינה. "אני לא מבין את המשמעות של קווים אדומים. למה עוד צריך לחכות? שניתן לרוסים להרוג לנו 200, 300 או 400 ילדים?", שאל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מקורות דיווחו לרשת CNN כי ארה"ב תספק מל"טים מתאבדים מסוג "Switchblade" לאוקראינים. אלו מל"טים עם יכולת לשאת ראשי נפץ ויכולת פגיעה מדויקת ממרחק קילומטרים. עוד דווח כי יסופקו לצבא אוקראינה 7,000 נשקים קלים, 9,000 מערכות נגד שריון, 800 מערכות נ"מ, ו-20 מיליון קליעים.

סגנית ראש ממשלת אוקראינה, אירינה ורשצ'וק, הביעה תקווה כי תהיה אפשרות לפנות אזרחים במסדרונות הומניטריים, ביניהם מעיר הנמל הנצורה המופגזת מריופול.

שר החוץ הצרפתי ז'אן-איב לה דריאן אמר כי, "רוסיה מעמידה פנים שהיא מנהלת משא ומתן עם אוקראינה", ו"עוסקת בתהליך דרמטי של אכזריות מתמשכת". שר החוץ הצרפתי הוסיף כי "צרפת תראה ברוסיה אחראית לכל שימוש שיעשה בנשק כימי במהלך המלחמה."

צילום: AP Photo/Pavel Dorogoy

Back to top button