חדשות הארץמבזקים

לאחר מאמצים רבים: בנם הרך של זוג ישראלים חולץ מאוקראינה וינחת בישראל

משה ומירה שלומוביץ שחיכו בציפייה ללידת בנם הראשון בהליך פונדקאות באוקראינה, התבשרו בשיא ימי הלחימה על כך שבנם נולד. הם עלו על המטוס הראשון לרומניה משם הובאו לגבול אוקראינה מולדובה, בגבול חיכו להם סגן מפקד זק״א אוקראינה נחמן דיקשטיין ואשתו ואלרי שהחזיקו את התינוק בשטח הפרדה שבין אוקראינה למולדובה, אך שלטונות אוקראינה לא שחררו את התינוק בטענה שחסר מסמך ובלעדיו אי אפשר לחצות הגבול.

הזוג שלומוביץ הוכנסו בחזרה לתוך שטח אוקראינה ומצאו מפלט בכנסייה. לבנתיים נעשו מאמצים רבים של אנשי משרד החוץ, מתנדבי זק״א באוקראינה ובפרט של קונסולית ישראל באוקראינה לילך אטיאס וקונסול ישראל בקישינב יאיר קסטל שעבדו במיוחד יחד כדי להשיג את המסמך החסר.

סוף דבר, לאחר ימים רבים ומתוחים בני הזוג עברו אמש סמוך לחצות את הגבול יחד עם בנם והערב יגיעו לישראל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נחמן דיקשטיין, סגן מפקד זק״א אוקראינה, סיפר: ״הפכנו עולמות בכדי לסייע להשיג את המסמכים ולחלץ את התינוק מאוקראינה, כמה דמעות וכאב היה לנו בשבת כשנאלצנו אני ואשתי להיפרד מהזוג שרואים את בנם שרק נולד בפעם הראשונה ולשלוח אותם בחזרה עם האמבולנס לאוקראינה. עברנו ימים קשים מאוד, יחד עם אנשי משרד החוץ והשגרירות עשינו כל מה שרק יכולנו ולבסוף ברוך השם הצלחנו במשימה. לשמחתנו, ביום חג הפורים הם יגיעו יחד כל המשפחה בטיסה לישראל."

צילום: דוברות זק״א
הזוג עם בנם התינוק יחד עם סגן מפקד זק״א אוקראינה נחמן דיקשטיין, והקונסול יאיר קסטל אמש בגבול 'מוגילב פודוסקי' לאחר שחצו את הגבול

Back to top button