מבזקיםפוליטי / מדיני

30 שנים לפיגוע בשגרירות הישראלית בארגנטינה: "איש מהאחראים לא הובא לדין"

שר החוץ, יאיר לפיד ומנכ"ל משרד החוץ, אלון אושפיז שלחו היום (חמישי) מכתב לעובדי משרד החוץ בארץ ובחו"ל, בציון 30 שנים לפיגוע בשגרירות הישראלית בבירת ארגנטינה, בואנוס איירס, בו נהרגו 29 בני אדם.

שר החוץ, יאיר לפיד, יצא לפני זמן קצר (רביעי) בהצהרה מיוחדת עם מזכיר המדינה של ארה"ב, אנתוני בלינקן ושר החוץ האמירתי, השייח עבדאללה בן זיאד.
צילום: שלומי אמסלם, לע״מ

"אנו זוכרים בכאב את עשרים ותשעת הרוגי הפיגוע", כתבו השניים בפתח הדברים ואף ציינו את זהבה זהבי, אליאורה כרמון, דוד בן רפאל ועלי בן זאב אשר נהרגו בפיגוע, בנוסף לעובדי שגרירות נוספים ואזרחים שנקלעו למקום. "אנו זוכרים את כולם בגאווה על מי שהיו, על מה שעשו ועל המורשת שהשאירו." הוסיפו.

במכתבם התייחסו אושפיז ולפיד לעובדה שעל אף שעברו שלושה עשורים מהפיגוע הנורא, איש לא הועמד לדין. "בהיעדר צדק של בית דין, ומתוך הניסיון המר וההבנה שבביטחוננו, כמדינה, כעם וכחברה, וגם כשליחים, הוא בידינו, עלינו לשמור ולהישמר". נכתב.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד הוסיפו והתייחסו לאיום האיראני וכתבו כי איראן ושלוחותיה כגון חיזבאללה, היו ונותרו "מדינת הטרור הגדולה בעולם, שמפעילה ארגוני טרור. רוצחים וזורעי הרס וחורבן, כאב ואומללות."

Back to top button