חדשות חוץמבזקים

"האיום הנשקף מאיראן חמור מאי פעם, אלפי טילים יכולים להגיע לתל אביב"

מפקד פיקוד מרכז של ארה"ב, גנרל קנת מקנזי, אמר כי איראן היא האיום המיידי ביותר על האינטרסים של ארה"ב במזרח התיכון ועל ביטחון האזור בכלל. מקנזי הזהיר כי "האיום הנשקף מאיראן חמור מאי פעם".

בדיון שערכה ועדת הכוחות המזוינים של הסנאט, הסביר מקנזי כי האיום של איראן משתרע מנציגיה בתימן לעיראק, סוריה, לבנון ואפילו בגבול עם ישראל.

"החות'ים תקפו את הערים הגדולות בסעודיה ותשתיות הנפט הקריטיות שלה. לאחרונה, החות'ים העלו את ההימור עוד יותר על ידי שימוש באותם כלי נשק איראניים מתקדמים", אמר המפקד מקנזי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
מפקד פיקוד מרכז של ארה"ב, גנרל קנת מקנזי. צילום: AFP

מקנזי ציין כי איראן היא הסיבה העיקרית המונעת פתרון למשבר בתימן, ואמר כי "החות'ים מוכנים להסלים עוד יותר את הסכסוך הזה, תוך שימוש בכל האמצעים שהאיראנים יעמידו לרשותם, אפילו תוך סיכון של גרימת אבדות המוני אזרחים ואיום על כוחות אמריקאים."

"פיקוד מרכז של ארצות הברית (CENTCOM) ממשיכה לתמוך במאמצים דיפלומטיים לסיים את הסכסוך בתימן", הדגיש מקנזי.

הוא אמר כי טהראן תומכת גם במיליציות שלה בעיראק ובסוריה כדי לפתוח במסע מתמשך של התקפות עקיפות נגד ארה"ב וכוחות הקואליציה, בתקווה לדחוק אותם מהאזור.

עוד הוסף מקנזי כי איראן פיתחה טילים בליסטיים וערכה שיגורים רבים כדי לבדוק את מערכות הטילים הללו. פעולות אלו ממשיכות להדגים את ההתרסה והנכונות של איראן לערער את הנורמות הבינלאומיות עם איומים על האינטרסים של ארה"ב ושל שותפינו ובני בריתנו".

"איראן פיתחה וצברה כוחות טילים בליסטיים מתוחכמים והיא נמצאת בחוד החנית בפיתוח מערכות אוויריות וימיות בלתי מאוישות." אמר מקנזי והוסיף כי "לטילים שלהם יש טווח גדול משמעותית ודיוק משופר משמעותית. איראן עשתה התקדמות "מדהימה" בתוכנית הטילים שלה ולטהרן יש יותר מ-3,000 טילים בליסטיים מסוגים שונים, שחלקם יכולים להגיע לתל אביב."

הוא הבהיר כי "אף אחד מהם עדיין לא יכול להגיע לאירופה, אבל בחמש עד שבע השנים האחרונות… הם השקיעו רבות בתוכנית הטילים הבליסטיים שלהם".

הוא הביע את תמיכתו במאמצי הממשל האמריקני להחזיר את איראן להסכם הגרעין, והצביע על כך שהמטרה העיקרית היא להבטיח שאיראן לא תשיג נשק גרעיני. "מטרה עיקרית של המדיניות שלנו באזור היא שאיראן לא תחזיק בנשק גרעיני… אני חושב שהדרך הטובה והיעילה ביותר להגיע לתוצאה הזו היא באמצעות הסכם במשא ומתן, שאני תומך בו באופן מלא". סיכם.

הגנרל האמריקאי מקנזי נחת בישראל לביקור רשמי אחרון בתפקידו
מביקורו של הגנרל מקנזי בישראל בתחילת החודש. צילום: דובר צה"ל

מביקורו של הגנרל קנת' מקנזי בישראל בתחילת החודש

צילום: דובר צה"ל

Back to top button