חדשות חוץמבזקים

שר החוץ הרוסי מאיים: כל משלוח נשק לאוקראינה יחשב למטרה לגיטימית

שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, אמר היום (שישי) כי כל אספקה ​​זרה לאוקראינה המכילה ציוד צבאי תחשב כ"מטרה לגיטימית" לתקיפות רוסיות.

"אמרנו בבירור שכל מטען שנכנס לשטח אוקראינה שנאמין כי הוא נושא נשק יהפוך למטרה לגיטימית. זה ברור כי אנחנו מיישמים את המבצע שמטרתו להסיר כל איום על הפדרציה הרוסית שמגיע מאדמת אוקראינה", אמר לברוב בראיון באנגלית לערוץ הטלוויזיה RT.

רק ביום שלישי האחרון (15 במרץ) הודיע נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן כי ארצו תשלח לאוקראינה סיוע צבאי והומניטרי בסכום כולל של 13.6 מיליארד דולר. למחרת הדגיש כי ארה"ב תשלח את "המערכות החדישות ביותר" שלה – החבילה הצבאית כוללת 800 מערכות נ"מ, 9,000 מערכות נ"מ, 7,000 כלי נשק קלים כמו מקלעים ורובי ציד ו-20 מיליון כדורים של תחמושת. הממשל לא ציין את סוגי המערכות הצבאיות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כוחות הצבא הרוסי ממשיכים בניסיון הפלישה שלהם ממספר כיוונים לערים נוספות באוקראינה, אך גורם אמריקני אמר אתמול כי "כוחות צבא אוקראינה בהובלת הנשיא ולדימיר זלנסקי, מגלים התנגדות קשה, נראה שהתקדמות הצבא הרוסי האטה".

רוסיה החלה את הפלישה לאוקראינה ב-24 בפברואר, לאחר שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין הכריז על "מבצע צבאי מיוחד".

כוחות רוסים שנעו מבלארוס השכנה לכיוון בירת אוקראינה, קייב, התקרבו בימים האחרונים למרכז העיר למרות ההתנגדות. באוקראינה מדווחים על הפצצות כבדות וטילים, רבים שפגעו במבנים אזרחיים בקייב ובערים גדולות נוספות כמו חרקוב ומריופול. רוסיה גם הפציצה השבוע ערים במערב המדינה בלבוב ובסיס צבאי סמוך לגבול פולין.

רוסיה ספגה סנקציות מארה"ב, קנדה ומדינות ברחבי אירופה, המכוונות לכלכלה הרוסית וגם לפוטין ולשר החוץ שלו לברוב באופן אישי.

Back to top button