חדשות הארץמבזקים

הרב חיים קנייבסקי הלך לעולמו בגיל 94

המנהיג הרוחני של הזרם הליטאי בציבור החרדי, הרב חיים קנייבסקי הלך לפני זמן קצר (שישי) לעולמו בגיל 94 לאחר שצוותי רפואה שהוזעקו לביתו בבני ברק ביצעו בו ניסיונות החייאה, אך ללא הועיל.

מידיעות בני ברק נמסר כי מסע הלווית מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצ"ל יתקיים ביום ראשון הקרוב בשעות הצהריים וייטמן סמוך לאביו זצ"ל בבית החיים פוניבז בבני ברק.

הרב חיים קנייבסקי. צילום: קובי גדעון, לע"מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג ספד למרן הגאון רבי חיים קנייבסקי זצ"ל, שהלך לעולמו : "יחד עם המוני בית ישראל, אני כואב את הבשורה המרה עם עלייתו של גדול הדור ושר התורה, הגאון הרב חיים קניבסקי לגנזי מרומים. אהבת התורה, צניעותו, ענוותנותו והנהגתו הרוחנית יחסרו לעולם הישיבות ולעם ישראל כולו. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. תנחומיי הכנים למשפחתו תלמידיו ומוקיריו."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
הנשיא הרצוג עם הרב חיים קנייבסקי. צילום: קובי גדעון, לע"מ

ראש הממשלה, נפתלי בנט: "ברוך דיין האמת. ביחד עם כל עם ישראל, קיבלתי בצער עמוק את הבשורה על מותו של גדול הדור, מרן הרב חיים קנייבסקי זצ"ל. חרף גדולתו בתורה ובציבור, הרב הקפיד לקבל תמיד בלב פתוח ובמאור עיניים כל אדם. הוא היה מנהיג ציבור אמיתי, אשר מביתו הצנוע בבני ברק הנהיג רבבות מעם ישראל – בחוכמה, ביישוב הדעת, בבקיאות נדירה. אני משתתף בצער המשפחה באבלה הכבד. יהי זכרו ברוך ונשמתו צרורה בצרור החיים".

יו"ר האופוזיציה וראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו: "אני דואב עמוקות עם כל בית ישראל על פטירתו של ענק התורה ומנהיג הרבים, הרב חיים קניבסקי זצ״ל. עם ישראל איבד תלמיד חכם עצום שהיה חוליה מרכזית בשרשרת מסירת התורה מדור לדור. ביתו של הרב קניבסקי בבני ברק שימש מוקד של עלייה לרגל לבני עמנו מכל שדרות הציבור. הם שתו בצמא את מוצא פיו, ביקשו את ברכתו ואת עצותיו, ושאבו תעצומות נפש מסמכותו התורנית המיוחדת במינה."

עוד הוסיף נתניהו כי "תמונתו של הרב הישיש ששוקד בלא הרף על תלמודו עוררה השראה בלב סובביו. הוא ניצל כל רגע פנוי ללימוד, והדבר התבטא בבקיאותו העצומה בתורה שבכתב ובתורה שבעל-פה. הרב קניבסקי הסתלק מאיתנו בעיצומו של חג הפורים, זמן קצר לפני כניסת שבת ׳צו׳. בפרשת השבוע אנו קוראים: ״אֵשׁ תָּמִיד תּוּקַד עַל הַמִּזְבֵּחַ לֹא תִכְבֶּה״. אש התמיד של אהבת ישראל ותורת ישראל שבערה ברב קניבסקי זצ״ל לא תכבה לעולמי עד. תנחומיי העמוקים מסורים למשפחתו היקרה. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים."

הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, הביע צער עמוק על פטירת מנהיג הזרם החרדי-ליטאי, הרב חיים קנייבסקי זצ"ל וספד לו: "יחד עם כל בני ישראל בארץ ובגולה אנו דומעים כואבים והמומים עם הסתלקותו לגנזי מרומים של רבם של כל בני הגולה מרן שר התורה הגאון הגדול רבי חיים קניבסקי זכר צדיק וקדוש לברכה. עם ישראל איבד את גדול הדור, שתורתו, תפילותיו וברכותיו עמדו לימין כלל ישראל עשרות שנים".

יו"ר ש"ס אריה דרעי: "בלב מוכה הלם ויגון התבשרנו על עלייתו בסערה השמיימה של גדול הדור שר התורה מרן הגאון רבי חיים קנייבסקי זצוק"ל, אשר החזיק את העולם בתורתו ובתפילותיו."

בארגון זק"א ספדרו לרב קנייבסקי: "נהפך לאבל מחולנו, פלגי מים ירדה עיני על שבר בת עמי, נפלה עטרת ראשנו, אוי נא לנו. ארגון זק"א מתאבל מרה יחד עם כל בית ישראל, על הלקח בפתואמיות מרן שר התורה גדול הדור, רבי שמריהו יוסף חיים קנייבסקי זצוק"ל לישיבה של מעלה, וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף השם."

מארגון 'איחוד הצלה' נמסר: "הארגון כואב והמום יחד עם כלל בית ישראל את הסתלקותו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצוק"ל."

אפי פלדמן ראש סניף איחוד הצלה בבני ברק מסר כי "צוות אמבולנס של איחוד הצלה בפיקודו של סגן יו"ר הסניף ישראל אלתר ביצעו פעולות החייאה ממושכות בנסיון להציל את חיי מרן שר התורה. באגף המבצעים של הארגון נערכים לאבטחת המשתתפים בהלוויה".

מארגון הצלה נמסר: "המומים ומזועזעים עד דכדוכה של נפש בהישמע הבשורה הנוראה בשבר הגדול בעלותו בסערה השמיימה, של אבינו רוענו, מאור התורה, רבם של ישראל מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצוק"ל אשר היה לרועה צאן של כלל עם ישראל מזה עשרות בשנים והדריכם בתורה ובהלכה כנשוא האומן את היונק בכל צעד ושעל ובכל פרט ופרט מתוך עמל התורה ומסירות עד אין קץ."

יו"ר הצלה, הרב אשר שלומוביץ, שטיפל באופן קבוע במרן שר התורה והיה לפני שעה קלה כחלק מהצוות הרפואי במאמצי ההחייאה בביתו יחד עם חובשי הצלה, אמר: "ר' חיים, שר התורה, היה לנו למורה דרך ולאבא בכל דבר ועניין. עשינו כל שביכולתנו כדי לצלוח את מאמצי ההחייאה. זו אבידה בלתי נתפסת, ברוך דיין האמת." בארגון הצלה נערכים לאבטחת הלוויה שתיערך בעיר בני ברק וצפויים לקחת בה רבבות מעם ישראל.

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר בעקבות פטירתו של מרן הרב חיים קנייבסקי זצוק"ל: "ברוך דיין האמת, קיבלתי כעת את הבשורה המרה על פטירתו של גדול הדור הגאון רבי חיים קנייבסקי זצוק"ל, איש קדוש שהקדיש את כל חייו למען לימוד התורה ותפילה למען עם ישראל. הרב היה סמל ומופת של אהבת התורה והארץ, תוך חיי צניעות וענווה. הרב יחסר לכל עם ישראל. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים".

שר הביטחון, בני גנץ: "אָבִי אָבִי רֶכֶב יִשְׂרָאֵל וּפָרָשָׁיו. צער עמוק על לכתו של שר התורה, הרב שמריהו יוסף חיים בן פעשא מרים קנייבסקי ז״ל. מעבר לגדולתו ההלכתית, היה הרב קנייבסקי אדם עם חוכמת חיים עמוקה ממנה התרשמתי במספר שיחות שהיו לי עימו."

שר המשפטים, גדעון סער: "הצטערתי מאוד לשמוע על פטירתו של ״שר התורה״ הרב חיים קנייבסקי. הערצתי את צניעותו, תבונתו העמוקה ומסירות-הנפש שלו בלימוד התורה. פעמים רבות ביקרתי בביתו, בעיקר לפני חגי ישראל. כל ביקור היה חוויה שלא אשכח. הוא היה ענק שיחסר לא רק למי שראו בו את מנהיגם, אלא לכלל ישראל. יהי זיכרו ברוך."

יו"ר הכנסת לשעבר, ח"כ יולי אדלשטיין על פטירתו של הרב חיים קנייבסקי זצ"ל: "נעצבתי לשמוע על לכתו של הרב חיים קנייבסקי לפני זמן קצר, ורגע לפני כניסת השבת. הרב קנייבסקי, כיהן בנשיאות מוסדות חינוך וארגוני צדקה רבים והיה אחד מגדולי הפוסקים של זמננו אנו ופועלו יזכר לעוד שנים רבות. תנחומיי למשפחה ולציבור תלמידיו ומאמיניו."

ח"כ דודי אמסלם ספד לרב קנייבסקי זצ"ל: "המום מצער ואבל יחד עם כל העם היהודי על פטירתו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצוק"ל. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים, וזכרו ברוך לעד".

ח״כ ניר ברקת: "מתאבל יחד עם בית ישראל על פטירתו של שר התורה הגאון הרב חיים קנייבסקי זכר צדיק לברכה, ממנהיגי הציבור החרדי בארץ ובעולם. הרב הנחיל לעם ישראל את הערך החשוב של לימוד תורה ושימש כדוגמא אישית ומופת של התמדה ודבקות בלימוד התורה.
תהא נשמתו צרורה בצרור החיים".

ח"כ דוד ביטן הביע צער וכתב: "מרכין ראשי עם פטירתו של הרב הגדול, גאון הדור הרב חיים קנייבסקי זצ"ל. ברוך דיין האמת."

ח"כ מיקי זוהר: "אבל גדול נפל על עם ישראל ממש לפני כניסת השבת. גדול הדור, הרב חיים קנייבסקי הלך לעולמו. מי ייתן ובע״ה הוא יהיה מליץ יושר על עם ישראל. זכר צדיק לברכה."

‏חבר הכנסת אחמד טיבי הביע צער על פטירתו של הרב חיים קנייבסקי וכתב בעמוד הטוויטר שלו: "אני מודע למעמדו הרם מאוד של הרב קנייבסקי בחברה החרדית ולאובדן של משפחתו ושל עמיתיי חברי הכנסת החרדים וקהל תומכיהם. שיגרתי לח"כ גפני ולעמיתיו תנחומים והשתתפות בצער בלכתו של הרב קנייבסקי."

השר לשעבר אלי ישי: "יחד עם כל עם ישראל אני כואב ודואב את הסתלקותו לשמי מרומים של מרן שר התורה רשכבה״ג רבי חיים קנייבסקי זצוק״ל, העולם היהודי איבד את עמוד התורה וההוראה, צדיק וקדוש שהיה כתובת ליתומים ואלמנות אביונים ושבורי לב שברכתו היתה להם סעד ומזור ורבים נושעו מתפילותיו, תהא נשמתו הקדושה צרורה בצרור החיים ויהא מליץ יושר עבורינו."

Back to top button