חדשות חוץמבזקים

דיווח: מטוס צבא ארה"ב התרסק במהלך תרגיל בנורווגיה

תאגיד השידור הנורווגי NRK דיווח לפני זמן קצר (שישי) כי מטוס אמריקאי של צבא ארה"ב מסוג בל-בואינג V-22 שהיה אמור לנחות קצת לפני השעה 18:00 (שעון מקומי) לא הגיע לנחיתה ודווח כנעדר.

מרכז ההצלה הראשי בצפון נורבגיה אישר כי המטוס ועליו ארבעה אנשי צוות, התרסק מדרום לבודו בנורווגיה במהלך תרגיל ה- Cold Response (תרגיל צבאי נורבגי עם בעלות ברית – ממדינות נאט"ו וארה"ב).

צוותי חילוץ, כולל מסוקים ומטוסים שיצאו לחפש אחר המטוס מצאו בשעה 21:17 את שרידיו באזור שנקרא Gråtådalen בביארן שבמחוז נורדלנד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

דובר מרכז ההצלה הראשי, יאן אסקילד סברינסן אמר כי " מסוק חילוץ יחד עם מטוס סיור (לוקהיד P-3 אוריון) החלו את החיפושים באזור אבל תנאי מזג האוויר מאתגרים וצפויים להחמיר בעתיד"

דובר נוסף של ארגון ההצלה, תומס רינגן אמר כי "התכנון הוא להיכנס לשטח, משטרה וצוותי חיפוש נמצאים בדרכם למקום לחקור. אנו מצפים שיהיה קל למדי להיכנס. קיבלנו הודעה על האירוע קצת לפני השעה שש וחצי, הייתה רוח חזקה באזור ולפי שעה אין לנו מידע לגבי מה שקרה. המיקום האחרון שידוע לנו על פי המכ"ם הוא באזור גדול עם הרים ועמקים כאחד. לפני זמן לא רב התגלו שרידים של המטוס על הקרקע ב-Gråtådalen, וצוות החילוץ צפוי להגיע לשם בקרוב.

בארגון ההצלה ציינו כי "כרגע לא ידוע על הלאום של הארבעה הנמצאים על סיפון המטוס. טרם ידוע מה עלה בגולם."

דובר התרגיל, סגן אלוף איבר מואן אישר כי המטוס שהשתתף בתרגיל נאט"ו נעדר, אך בקשר לפרטים נוספים לגבי מבצע החילוץ המתמשך הפנה את העיתונאים למרכז החילוץ הראשי.

כאמור, המטוס השתתף בתרגיל של נאט"ו שהחל ב-14 במרץ והוא צפוי להימשך עד 1 באפריל 2022.

בתרגיל משתתפים למעלה מ-30,000 חיילים מ-27 מדינות.

המטוס שככל הנראה התרסק הוא Bell-Boeing V-22 Osprey – מדובר במטוס צבאי דו-מנועי אמריקאי שממריא ונוחת כמו מסוק, וטס כמו מטוס כשהוא באוויר.

צילום: דרק דלמנוביץ' / EPA
צילום: TORU HANAI / Reuters

Back to top button