חדשות חוץמבזקים

תיעוד מטורף: מכונת מלחמה בפעולה באוקראינה – הכירו את ה- TOS-1A

הכוחות המזוינים של הפדרציה הרוסית פרסמו הערב (מוצ"ש) תיעוד עוצמתי של מכונת המלחמה TOS-1A (מערכת להביורים כבדה).

TOS-1A היא מערכת תומכת אש חזקה וייחודית, שאין דומה לה בעולם, המבוססת על הפלטפורמה האמינה במיוחד של הטנק T-90S (טנק מערכה רוסי ומודרני מהדור השלישי).

זהו משגר רב קני בעל 24 קנים של 220 מ"מ.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

רוסובורונקספורט, התאגיד הממלכתי הרוסי לייצוא נשק (Rosoboronexport) מציין כי "מערכת ה- TOS-1A מיועדת להשמדת כוח אדם של האויב, לרבות אלה הממוקמים במקלטים מבוצרים, וכן לנטרול נשק וציוד. תחמושת תרמובארית ("פצצת דלק-אוויר") בעלת עוצמה גבוהה מספקת השמדה מובטחת של מטרות במקלטים על ידי טמפרטורה גבוהה ולחץ גבוה. שטח ההרס עם ספיגה מלאה הוא 40,000 מ"ר. TOS-1A יכול להרוס ביעילות מטרות בודדות ומבוצרות."

טווח הירי של המערכת מ-600 מ' עד 6,000 מ.

זמן פתיחה באש נמשך כ-90 שניות.

וירי מלא מתבצע תוך 6 שניות בלבד.

24 רקטות תרמובריות בקוטר 220 מ"מ
צילום: רוסובורונקספורט, התאגיד הממלכתי הרוסי לייצוא נשק
צילום: רוסובורונקספורט, התאגיד הממלכתי הרוסי לייצוא נשק

המרכז למאבק בדיסאינפורמציה במועצת הביטחון הלאומי וההגנה של אוקראינה מדווח כי משרד ההגנה של בריטניה מאשר את השימוש על ידי רוסיה במערכות להביורים כבדות על ידי מטח אש ממערכת TOS-1A.

כאמור, מערכת TOS-1A משמשת לשיגור תחמושת תרמובארית, המכונה גם "פצצות ואקום". הם שייכים לקטגוריה של "נשק להשמדה המונית". השימוש בפצצות ואקום אינו אסור בחוק הבינלאומי, אך כפוף לרגולציה קפדנית. כמו כן, אסור להשתמש בתחמושת תרמוברית באופן שעלול לסכן את האוכלוסייה האזרחית.

"כפי שכבר ראינו, שום מחויבות בינלאומית לא תעצור את הכובשים. יש כבר עובדות רשומות של הפגזות "פצצות ואקום" לעבר אזורים מיושבים. עדויות אלה יתווספו לרשימה הענקית ממילא של פשעים שבוצעו על ידי הפיקוד הצבאי והכוח הכובש שנגיש לבתי משפט בינלאומיים. רוסיה תהיה אחראית לכל פשע! האשמים ייענשו!" נכתב בהודעת המרכז למאבק בדיסאינפורמציה במועצת הביטחון הלאומי וההגנה של אוקראינה.

צילום: שירותי ההגנה/ביון הבריטים

Back to top button