חדשות הארץמבזקים

ההיערכות להלוויית הענק: צירי תנועה נחסמו, אמבולנסים בכוננות

במסגרת היערכות משטרת ישראל למסע הלוויתו של מרן הגאון הרב חיים קניבסקי זצ"ל, נערכים שוטרי מחוז ירושלים החל מאמש (מוצ"ש) ליציאת מאות אוטובוסים בהם אלפי בני אדם, זאת תוך משימות לשמירת הסדר הציבורי, ביטחון הציבור והכוונת התנועה.

כוחות המשטרה נפרסו במקומות מהם צפויים לצאת ריכוזי היסעים ואליהם יגיע ציבור רב. שוטרי מערך התנועה פועלים להכוונה והזרמת התנועה במטרה לאפשר לכלל ההיסעים יציאה מהירה ונסיעה בטוחה. בתוך כך, פועלים שוטרי המחוז לשמירת הסדר במקומות אלו ומניעת סכנה לחיי אדם בשל דוחק.

מוקדי היסעים בהם נערכת המשטרה הנם בערים- ירושלים (שפע חיים, בר אילן לכיוון שד׳ גולדה), בית שמש, קריית יערים (טלזסטון).

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הבוקר, במסגרת היערכות המשטרה בירושלים, נחסם החל משעה 06:30 רחוב שמגר לכיוון שפע חיים לתנועת כלי רכב פרטיים ותותר נסיעת תחבורה ציבורית בלבד.

המשטרה קוראת לציבור להישמע להנחיות השוטרים במקומות אלו. משטרת ישראל תפעל לשמירת סדר והכוונת תנועה במקומות אלו ובצירי התנועה לכיוון היציאה מהעיר. יש להימנע מעומס יתר ודוחק בעת עלייה לאוטובוס ובכך להימנע מסיכון לחיי אדם. יש להגביר ערנות ולדווח על חפצים ואנשים חשודים לשוטרים הנמצאים במקום, או בטלפון 100.

צילום: נתיבי ישראל

משטרת ישראל ערוכה בכוחות מתוגברים ומתמקדת בשלוש משימות עיקריות: שמירה על בטחון הציבור, שמירה על הסדר הציבורי והסדרת התנועה באיזור הלוויה ובצירים הבינעירוניים. אנו מבקשים מכלל הציבור להישמע להנחיות השוטרים ולנהוג באיפוק, אחריות וסבלנות.

חסימות כביש 4 נחסם לתנועה ממחלף גנות למחלף מורשה בשני הכיוונים. כמו כן, כביש 471 נחסם ממחלף שעריה לכיוון מערב.

עומסי תנועה בכביש 20 לכיוון דרום אמרלוזורוב שמריהו ללה גווארדיה.

‏לבקשת עיריית בני ברק, הצבנו מכלי מים עם אלפי ליטרים של מים קרים לטובת הציבור בסמוך לבית הקברות. בזק"א קוראים לציבור להישמע להוראות כוחות הביטחון והרפואה, ולהביא איתם בקבוקי מים. "מדובר בפיקוח נפש, אנו תפילה שהאירוע מחר יסתיים ללא אירועים חריגים חס ושלום", נמסר.

מחברת נתיבי ישראל נמסר כי היא "נערכת עם כל הדרוש בדגש על ניידות השירות וצוותי סיור מיוחדים על מנת לסייע לכוחות המשטרה והביטחון להבטחת שלומם של משתתפי הלוויתו של הרב חיים קניבסקי. המרכז לניהול התנועה של החברה ייבצע ניטור של עומסי התנועה וינהל את התנועה בזמן אמת. במהלך הלילה נפתח חמ״ל שילווה וינהל את האירוע עד לסיומו בהובלתו של ארז סיקסיק סמנכ"ל תפעול ואחזקה בחברה. אנו מבקשים להישמע להנחיות המשטרה וכחות הביטחון. לכל אירוע או צורך בסיוע פנו אלינו למרכז הלאומי לניהול תנועה במספר כוכבית 2120."

צילום: תיעוד מבצעי איחוד הצלה

מרפאת איחוד הצלה הוקמה למתן מענה ראשוני על ידי רופאים פרמדיקים וחובשים ברחוב חזון איש 74 בבית הכנסת המרכזי שיכון ג' בבני ברק.

כמו כן מרפאה נוספת של איחוד הצלה הוקמה ברחוב רשב״ם 18 – בית בורר. ומרפאת כללית-גני טל, שרחוב גרוסברד 3 פינת רחוב חזון איש (על ציר מסע הלוויה) תפעל בשיתוף פעולה עם איחוד הצלה. המרפאה תפעל בתוספת של רופא משפחה, אחות, וכן פרמדיק של איחוד הצלה לסיוע במקרי חירום.

מושיקו מוסקוביץ' ראש אגף מבצעים של איחוד הצלה מסר: "כהפקת לקחים מהלוויות קודמות שנאלצנו לטפל בעשרות נפגעים כתוצאה מנפילות מגובה וחבלות עקב הדוחק הרב, אנו קוראים לציבור הרחב לנקוט בכללי הבטיחות והזהירות בכדי למנוע פציעות קשות ואסונות מיותרים".

אפי פלדמן ראש סניף איחוד הצלה בבני ברק מסר: "ברצוני לחדד את האזהרה מהלוויות קודמות כי ראוי להימנע מטיפוס על גגות ומרפסות שעקב עומס של בני אדם עלולות לקרוס ולגרום לאסונות ופציעות. חשוב לנקוט בכללי הבטיחות והזהירות בכדי למנוע פציעות קשות ואסונות כמו שקרו למרבה הצער בהלוויות קודמות".

ישראל אלתר סגן ראש סניף איחוד הצלה בבני ברק סיפר: "רכב חפ"ק מתקדם של איחוד הצלה יגיע לבני ברק כהיערכות למסע ההלוויה. אמבולנסים ומאות רופאים פרמדיקים וחובשים מתנדבים באיחוד הצלה מכל רחבי הארץ יאבטחו רפואית את מסע ההלוויה. המתנדבים ביחידת האופנועים של איחוד הצלה (אופנולנסים) ערוכים אף הם לתת מענה רפואי מהיר ומיידי (גם במקרים רפואיים בצירים שייחסמו) במידת הצורך".

צילום: תיעוד מבצעי איחוד הצלה

קופ"ח כללית בבני ברק נערכת לתגבור הפעילות ברחובות הסמוכים למסע הלוויה בשיתוף פעולה עם ארגון ׳איחוד הצלה׳ על מנת לסייע לכוחות ההצלה במקרי חירום.

פעילות מרפאות כללית בבני ברק להיום:

– מרפאת גני טל, רחוב גרוסברד 3 פינת רחוב חזון איש (על ציר מסע הלוויה) – בשיתוף פעולה עם איחוד הצלה המרפאה תהיה פתוחה מהשעה 7:30 בתוספת רופא משפחה, אחות וכן פראמדיק של איחוד הצלה לסיוע במקרי חירום.

– מרפאת בלומנטל ברחוב עלי הכהן 13 תהיה פתוחה כגיבוי עם רופא משפחה במקום.

– מרפאת יהונתן בפרדס כץ – תהיה פתוחה

– מרפאה יועצת בבניין קונקורד, רחוב בן גוריון 13 – מחלקת גסטרו תהיה פתוחה

-מרכז בריאות האישה בבניין קונקורד רחוב בן גוריון 13 – פתוח

בתיאום עם מד"א ומשטרת ישראל, צירי התנועה לבית חולים בילינסון פתוחים לכל מקרה חירום. "ביה"ח ערוך לתת מענה לכל תרחיש חירום. הפעילות בבילינסון מתנהלת כסדרה. כל הצוותים הרפואיים נוכחים וניתן מענה רפואי כבשיגרה", נמסר.

במטרה למנוע צפיפות וסכנה, ובכדי לאפשר לרבבות ישראל להשתתף באשכבתי' דרבי, מפזרת עיריית בני ברק עשרות מסכי ענק ומערכות רמקולים בכל רחבי העיר.

בעיריית בני ברק מדגישים: "רחוב רשב"ם כולו וסביבת בית הרב נסגרו בצורה הרמטית. אנו חוזרים ומזהירים: אין להגיע לאזור ואין לנסות ולהידחק ללא טעם וללא אפשרות. האזור כולו וכל רחובות מרכז העיר יהיו לב ליבו של מסע ההלוויה ולכל אורכו יעמדו גם גדולי התורה מאורי הדור שליט"א. אנו קוראים להורים להזהיר את ילדיהם תלמידי התתי"ם ובפרט בני הישיבות בכל לשון של בקשה:

בעירייה מוסיפים: "לא לנסות ולהגיע לאזורי הדחק, ובשום צורה שהיא לא לנסות ולגשת לציר מסע הארון. כמו כן, לא לטפס על תחנות, גגות ומבנים מסוכנים. זכרו: מדובר בסכנת חיים ממשית. תורתנו תורת חיים היא!!! האזור כולו מאובטח הרמטית על ידי משטרת ישראל ללא כל אפשרות גישה, כך שמדובר בניסיון מיותר ומסוכן."

עוד נמסר: "לתשומת לבכם: נשים מתרכזות במקומות הבאים: רחוב הרב לנדא-רבי יהודה הנשיא וברחוב בן יעקב-בן דוד."

במהלך הלילה הוקפצו מספר צוותים של חברת בזק למבצע התקנת קווי תקשורת בעיר בני ברק, לקראת הלווייתו של הרב קניבסקי. הפעילות נמשכה כל הלילה ועד לרגעים אלו ממש, בתנאי שטח מורכבים ותחת לחץ של זמן.

במסגרת הפעילות הלילית, חיברו צוותי בזק קווי תקשורת במוקדים שונים בעיר בני ברק, זאת במטרה לאפשר הקמת מסכי ענק שיספקו את שידור הלווייתו של הרב קניבסקי בזמן אמת לכמה שיותר אנשים, ובכך לאפשר את התפרסות האירוע בכמה מוקדים ולא במקום אחד, זאת מטעמי ביטחון, וכדי להקל על העומס שעלול להיות מסוכן. בתוך כך, סייעה בזק גם בהקמת המערך התקשורתי של חמ"ל המשטרה וחמ"ל מד"א שהוקמו במקום.

צילום: נתיבי ישראל

Back to top button