חדשות הארץמבזקיםמשפטי/פלילי

בג"צ הורה למדינה להשיב מדוע לא יבצעו צווי ההריסה לחאן אל אחמר

בג"צ הורה למדינה להגיב בתוך 120 ימים, מדוע לא יהרסו המבנים בחאן אל אחמר בהתאם לצווי ההריסה שהוצאו?

ועוד כמה מאמרים שכתבתי:

כתב אישום על עבירות נשק ותקיפת שוטרים

נדחתה עתירה לבג"צ בנוגע להסדר טיעון עם ח"כ אריה דרעי

כתב אישום נגד רונן סופר (52), מתנדב במשטרה, בגין ביצוע עבירות מין במתנדבת אחרת ששרתה עמו בתחנת המשטרה.

לא שמעתם ?!: מסלול בטוח": הוחרמו רכבי יוקרה בעוספיה ודלית אל כרמל

נדחתה עתירה נגד תיאטרון בית לסין

בהתאם להחלטת בג"צ, הרי שנוכח בקשות הדחייה התכופות, מקצתן מוצדקות יותר, מרביתן מוצדקות פחות; בשים לב לפרק הזמן הרב שבו העתירה דנן תלויה ועומדת, כמעט שלוש שנים; בהינתן העובדה כי ה'סאגה' הולכת ונמשכת למעשה עוד משנת 2009, אז הוצאו צווי ההריסה על-ידי המשיבים 4-1; ולאור קביעתנו בהחלטה מיום 29.9.2021, כי "הציפייה היא כי בתום מועד זה תוצג לפנינו הכרעה ברורה, לאחר מיצוי כלל האפשרויות. פרק מיפוי המתווים ודרכי הפעולה עומד למצות את עצמו; אחריו מגיע שלב ההכרעה. מגמת בית המשפט היא להשלים את הדיון בעתירה זו סמוך לאחר שתוגש הודעת העדכון, ותגובות בעקבותיה; אם לטוב אם למוטב" – אין מנוס עתה מעשיית צעד נוסף לקראת הכרעה, בדרך של מתן צו על-תנאי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

על כן, בג"צ קבע בהחלטתו, כי ניתן אפוא בזאת צו על-תנאי, המורה למשיבים 4-1 להתייצב וליתן טעם מדוע לא יפעלו למימוש צווי ההריסה שהוצאו על-ידם, ביחס למבנים במתחם 'חאן אל אחמר', הבנוי על אדמות מדינה, בתוך תחום הקו הכחול של הישוב כפר אדומים שבסמוך לו, בשיפולי כביש מספר 1 שבין ירושלים לים המלח; ומדוע לא יממשו את ההתחייבויות שנתנו לעניין זה בבג"ץ 3287/16 כפר אדומים כפר שיתופי להתיישבות קהילתית בע"מ נ' שר הביטחון, שבעקבותיהן נקבע, כי נוכח הודעת המשיבים על כוונתם לממש את צווי ההריסה "במועד קרוב", "עתירה זו מיצתה אפוא את עצמה ודינה להימחק".

כך נקבע, שתצהיר תשובה מטעם המשיבים יוגש תוך 120 ימים. פרק הזמן נקבע, נוכח האמור בהודעות העדכון הקודמות, בכלל זאת בקשת הארכה האחרונה.

עו”ד נועם קוריס בעל תואר שני במשפטים מאוניברסיטת בר אילן, משרד נועם קוריס ושות’ עורכי דין עוסק בייצוג משפטי ותביעות ייצוגיות מאז שנת 2004.

 

Back to top button