מבזקיםפוליטי / מדיני

זלנסקי לחכ"ים: "אתם צריכים לתת תשובות ואחר כך לחיות עם התשובות האלה"

יו"ר הכנסת, ח"כ מיקי לוי, פתח לפני זמן קצר (ראשון) את האירוע בו נאם נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, בשיחת וידאו בפני 126 חברי הכנסת, השרים וסגני השרים.

יו"ר הכנסת לוי פנה לנשיא זלנסקי ואמר: "ברצוני להודות לך אדוני הנשיא ידיד ישראל, על שאתה מכבד אותנו בנוכחותך ומפנה זמן בימים הקשים הללו כדי לדבר בפני חברי הכנסת והממשלה בישראל. בתוקף תפקידי כיושב-ראש בית המחוקקים של מדינת ישראל אני מבקש להביע הזדהות עם כאבו של העם האוקראיני המותקף בביתו וסובל אבדות קשות בגוף ובנפש ולשלוח מכאן, מירושלים בירתנו, תנחומים למשפחות הקורבנות והנפגעים האוקראינים במלחמה."

צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

"כפי שאמרתי בשיחתי עם יושב-ראש הפרלמנט האוקראיני: ההתקפה הרוסית על אוקראינה מהווה הפרה בוטה של הסדר הבינלאומי וצריך לעשות הכל כדי להביא כמה שיותר מהר להפסקת האש ולסיום המלחמה. ברוח חזון הנביא ישעיהו 'וְכִתְּתוּ חַרְבוֹתָם לְאִתִּים וַחֲנִיתוֹתֵיהֶם לְמַזְמֵרוֹת לֹא יִשָּׂא גוֹי אֶל גּוֹי חֶרֶב וְלֹא יִלְמְדוּ עוֹד מִלְחָמָה'. כולי תקווה כי מאמצי התיווך של ראש הממשלה בנט וגורמים בינלאומיים נוספים, יישאו פרי ויביאו לסיומה של הטרגדיה שעוברת על העם האוקראיני". הוסיף לוי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נשיא אוקראינה זלנסקי הודה ליו"ר הכנסת ואמר: “חברי הכנסת וכל הנוכחים וכל הישראלים, המדינות היהודיות והאוקראיניות היו תמיד קרובות. לכן כעת אני רוצה להזכיר לכם מילים של אוקראינית שאתם מכירים היטב. מילים של גולדה מאיר שאני יודע שאת המילים האלה כולם מכירים: ‘אנחנו רוצים לחיות אך השכנים שלנו רוצים לראות אותנו מתים’. התולדות של העמים שלנו קשורים."

צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

עוד הוסיף זלנסקי ואמר: "אנחנו במדינות שונות ובתנאים שונים לחלוטין, אך האיום העומד בפנינו אחד. אני רוצה שתחשבו על תאריך זה – 24.2 – תחילתה של הפלישה של רוסיה לאוקראינה, יום זה נזכר בהיסטוריה העולמית פעמיים כטרגדיה ב-24.2.1920 נוסדה המפלגה הנאצית אשר הרגה מיליונים והרסה מדינות שלמות וניסתה לעשות רצח עם. כשהם רצו להכניע את כל אירופה, הם לא רצו להשאיר מכם כלום. כעת, מאיתנו".

בסיכום דבריו שאל נשיא אוקראינה: "מדוע לא הפעילה ישראל לחץ על העסקים ברוסיה? אתם צריכים לתת תשובות ואחר כך לחיות עם התשובות האלה. לפני 80 שנה אנחנו הצלנו יהודים, לכן יש בינינו חסידי אומות עולם. כעת גם לכם בישראל יש בחירה".

יו"ר הכנסת, ח"כ מיקי לוי, הודה לנשיא זלנסקי על שהשמיע את דבריו הנוקבים בפני חברי הכנסת והממשלה, ואמר כי כך עושים ידידים. היו"ר לוי סיכם ואמר: "אני מתפלל להפסקת האש ולסיום המלחמה בהקדם ואני מקווה שבהזדמנות הראשונה נזכה לארח אותך בירושלים בירתנו, לביקור רשמי בכנסת ישראל".

צילום: דוברות הכנסת
צילום: דוברות הכנסת
צילום: דוברות הכנסת
צילום: דוברות הכנסת

Back to top button