מבזקיםפוליטי / מדיני

"אי אפשר שלא להתחלחל מההשוואה בין מלחמת רוסיה ואוקראינה לבין השואה"

נאומו של נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי לפני זמן קצר (ראשון) לחברי הכנסת והשרים באמצעות הזום, גרר אחריו תגובות רבות בעד ונגד הדברים, מצד חברי כנסת מכל קצוות הקשת הפוליטית.

שר החוץ,יאיר לפיד אמר לאחר נאום זלנסקי בפני חברי הכנסת ושרי הממשלה: "אני חוזר ומגנה את ההתקפה על אוקראינה ומודה לנשיא זלנסקי על שחלק את רגשותיו ואת מצוקת העם האוקראיני עם חברי הכנסת והממשלה. נמשיך לסייע ככל שביכולתנו לעם האוקראיני ולעולם לא נפנה את גבנו למצוקתם של אנשים היודעים את זוועות המלחמה."

שר התפוצות, ד"ר נחמן שי אמר בתגובה לנאום: ״דברי זלנסקי אכן יוצאים מהלב ונכנסים ללב. העם האוקראיני, הדמוקרטיה האוקראינית, הותקפו והם נמצאים במצוקה גדולה. עלינו מוטלת החובה האנושית, היהודית והישראלית לסייע לו. הסיוע שלנו בגבולות אוקראינה ובמדינה עצמה הוא מרשים. עלינו מוטל גם להבטיח מקלט לפליטים. עשינו ונעשה כמיטב יכולתנו.״

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו"ר ועדת החוקה ח"כ הרב גלעד קריב (העבודה): "נאומו של זלנסקי היה נאום קשה ומעורר מחשבה. את ההשוואות לשואה יש להותיר בצד ולהתמקד בקריאה המוצדקת לפעולה יותר משמעותית מצד מדינת ישראל, כדוגמת הרחבת הסיוע ההומניטרי, הגברת מאמצי התיווך וקליטת פליטים משמעותית. ככל שהלחימה תמשך יש לנקוט בצעדים נוספים ובתוכם הצטרפות לסנקציות הבינ"ל."

היו גם חברי כנסת שהתגדו לדבריו של הנשיא זלנסקי, חה"כ אבי מעוז אמר: "לאחר ששמעתי את נאומו של נשיא אוקראינה אי אפשר שלא להתחלחל מההשוואה העקבית בין מלחמת רוסיה ואוקראינה לבין השואה. זהו דבר חמור מאין כמותו שפוגע ברגשות העם היהודי כולו ופוגע בזיכרון קדושי השואה. אי אפשר להשוות בין השמדת עם מתוכננת, מאורגנת ושיטתית שביצעו הנאצים ועוזריהם משאר העמים, ביהודים, לכל מלחמה אחרת, קשה ככל שתהיה".

כנסת 15.11.21
צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ/דני שם טוב

Back to top button