מבזקיםפוליטי / מדיני

נשיא צרפת: "השלום לעולם לא יבוא על חשבון ביטחונה של מדינת ישראל"

נשיא צרפת, עמנואל מקרון, נשא דברים היום (ראשון) בטקס לציון עשור לפיגוע בבית הספר היהודי "אור התורה" בטולוז, כחלק מביקור הנשיא הרצוג בצרפת.
 
מדברי הנשיא מקרון: "ברצוני להודות לך אדוני הנשיא על כך שנענית להזמנתי להיות כאן היום יחד עם רעייתך לצדנו. זהו ביקורך הרשמי הראשון בצרפת ונוכחותך כאן היא גם מובנת וגם כבוד עבורנו. היינו בבית הספר ביחד כדי לומר למי שנפגעו מהאכזריות הזו שאנו מגבים אותם. אך בנוסף, היינו שם כדי להזכיר לכולם, במשותף, שצרפת וישראל, ישראל וצרפת, נחושות לנצח את הטרור ביחד, בכל צורה ובכל חזית. ביחד אנו נחושים למגר את האנטישמיות, גם כשהיא מתחבאת מאחורי המסכה של אנטי-ציונות."
 
"על כן תורי להצדיע לך אדוני הנשיא על תפקודך, על מעורבותך למען השלום באזור כולו, ועל האומץ שהפגנת כשהלכת למקומות שהיו נראים בלתי אפשריים שתגיע אליהם. וגם על מחויבותך ועל המחויבות של ראש הממשלה שלך ושל הממשלה שלך למען השלום, אל מול המלחמה שרוסיה פתחה באוקראינה, בניסיונות התיווך. ברצוני לומר לך כי צרפת תמשיך להוות, כמו תמיד, כוח למען היציבות והשלום באזור—והשלום לעולם לא יבוא על חשבון ביטחונה של מדינת ישראל." הוסיף הנשיא הצרפתי.
 

הרצוג נאם בטקס לציון עשור לפיגוע בבית הספר "אור התורה" בטולוז שבצרפת
צילום: קובי גדעון/ לע"מ

Back to top button