חדשות הארץמבזקים

בן 23 חולץ ללא רוח חיים ממאגר מים בצפון הנגב, הנסיבות נחקרות

בתום מאמצי חיפוש בהם הופעלו יכולות משולבות של חיפוש מהאוויר וחיפוש במאגר מים באזור תפרח אותר לפני זמן קצר (שני) גבר בן 23 ללא רוח חיים במימי מאגר מים סמוך למושב במועצה איזורית מרחבים.

הנעדר אותר לאחר שהוזנקה למקום יחידת להבה מכבאות והצלה לישראל. צוותי החילוץ של היחידה בפיקודו של סגן טפסר דורון אלמשלי החלו בפעולות חיפוש וסריקה באגם על ידי צוללנים ובאמצעים מיוחדים. חפ"ק משטרתי נפתח במקום ובוצעה הערכת מצב של מפקד האירוע סגן טפסר הרוש מת״ח נתיבות יחד עם מפקד יחידת להבה.

צילום: דוברות המשטרה

צוללי היחידה סרקו על גבי סירות ראפטינג באמצעות גלאי תת מימי במשך מספר שעות וביצעו צלילות סריקה במים ללא ראות. הנעדר זוהה על ידי הגלאי וצוללני היחידה משו אותו אל גדת המאגר אל כוחות הרפואה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חובשים ופראמדיקים של מד"א שהוזעקו לזירה ביצעו בו בדיקות רפואיות אך נאלצו לקבוע את מותו במקום.

צילום: דוברות המשטרה

חובש בכיר במד"א יניר מזרחי, סיפר: "מדובר בגבר שנעדר משעות הבוקר במאגר מים ולאחר מספר שעות הוא נמשה מהמים כשהוא מחוסר הכרה. ביצענו בו בדיקות רפואיות אך הוא היה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותו במקום."

חיים אוטמזגין מפקד יחידות המיוחדות בזק״א: ״בתום שעות של חיפושים אחר הנעדר חולצה גופתו מקרקעית המאגר על ידי צוללי יחידת להבה של כב"ה, פראמדיק מד״א אישר את מותו במקום, מתנדבי זק״א מיחידת הצוללים שהוקפצו לסייע בחיפושים טיפלו בכבוד המת בזירה.״

צילום: דוברות זק״א

מחקירה ראשונית עולה כי מדובר אדם שככל הנראה עסק בעבודות תחזוקה בקרבת מאגר תפרח כאשר בשלב כלשהו נעלמו עקבותיו ועלה החשד כי הנעדר מעד למים וציוד עבודה נמצא על שפת המים. מדובר במאגר מים בנפח 2,000,000 קוב וכ- 16 מטר עומק של מים עכורים.

המשטרה אוספת ממצאים מהזירה וחוקרת את נסיבות המקרה.



צילום: דוברות המשטרה


צילום: דוברות זק״א
צילום: מתנאל בושארי תיעוד מבצעי כבאות והצלה לישראל
צילום: מתנאל בושארי תיעוד מבצעי כבאות והצלה לישראל

Back to top button