חדשות חוץמבזקים

ארה"ב: "הדיכוי האלים של הרוהינגה במיאנמר הוא רצח עם"

הדיכוי אלים של אוכלוסיית הרוהינגה המוסלמית ברובה במיאנמר עולה בגדר רצח עם, כך אמר היום (שני) מזכיר המדינה האמריקני אנטוני בלינקן, ההצהרה נועדה ליצור לחץ בינלאומי וגם להניח את הבסיס לתביעה משפטית אפשרית, כך דווח בסוכנות הידיעות AP.

בלינקן אמר את הדברים על בסיס דיווחים מאומתים על מערכה נרחבת ושיטתית של צבא מיאנמר נגד המיעוט האתני, אמר בלינקן בנאום במוזיאון האמריקני להנצחת השואה.

זו הפעם השמינית מאז השואה שארה"ב מסיקה שהתרחש רצח עם. מזכיר המדינה ציין את החשיבות של הפניית תשומת לב לחוסר אנושיות גם כאשר מתרחשים התקפות מחרידות במקומות אחרים בעולם, כולל אוקראינה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"כן, אנחנו עומדים לצד תושבי אוקראינה", אמר. "ועלינו גם לעמוד לצד אנשים שסובלים מזוועות במקומות אחרים".

ממשלת מיאנמר, הידועה גם בשם בורמה, נמצאת כבר תחת מספר רבדים של סנקציות אמריקאיות מאז הפיכה צבאית הדיחה את הממשלה שנבחרה באופן דמוקרטי בפברואר 2021. אלפי אזרחים ברחבי המדינה נהרגו ונכלאו כחלק מדיכוי מתמשך של כל מי שמתנגד לחונטה השלטת.

הקביעה כי התרחש רצח עם עלולה להוביל מדינות אחרות להגביר את הלחץ על הממשלה, שכבר מתמודדת עם האשמות ברצח עם בבית הדין הבינלאומי בהאג.

"כאשר אנו מניחים את הבסיס לאחריות עתידית, אנו פועלים גם לעצור את הזוועות המתמשכות של הצבא, ותומכים בתושבי בורמה כשהם שואפים להחזיר את המדינה לדרך לדמוקרטיה", אמר בלינקן.

צילום: AP Photo/Zik Maulana

Back to top button