חדשות חוץמבזקים

רוסיה: תקפנו מרכז קניות? קניון? עדויות שהמקום שימש לבסיס צבאי מוסווה

אתמול (ראשון) הכוחות המזוינים של הפדרציה הרוסית הנחיתו מכה קשה על מרכז הקניות "רטרווויל" (Retroville) ברובע פודיל במרכז הבירה קייב שנמצאת בצפון אוקראינה. האזור כולו הותקף באמצעות טילי 'קינזהל' היפרסוניים. הרוסים דיווחו כי נפגע מחסן תחמושת (203 מ"מ) לתותחים המתנייעים "פיון" (2S7 Pion), ממשגר רקטות MLRS וכלי רכב צבאיים הושמדו. הרשויות במדינה דיווחו כי 8 בני אדם נהרגו במתקפה.

האוקראינים פרסמו כי הפגזת מרכז הקניות על ידי הרוסים הינו פשע מלחמה.

הבסיס הסודי לשעבר של הכוחות המזוינים של אוקראינה ליד מרכז הקניות רטרווויל בקייב לאחר תקיפה לילית של הכוחות המזוינים של RF עם טילי קינזהל היפרסוניים. נפגע מחסן התחמושת (203 מ"מ) לתותחים המתנייעים פיון. רובים מונעים, כלי רכב גלגלים ונגררים הושמדו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במשרד ההגנה הרוסי דחו את הטענות של הרוסים ודקות לאחר טענות האוקראינים פרסמו הודעה ובה נמסר: "צוות הסיור שלנו בקייב פרסם תמונה ממקום הפגיעה ובה נראה שרוול מטען של טיל ממערכת הארטילריה החזקה ביותר באוקראינה 2S7 "פיון" בקוטר 203 מ"מ. הכוחות המזוינים של אוקראינה משתמשים באביזרים הללו כדי להפגיז את פאתי קייב בשליטה רוסית. ככל הנראה, כולל תחמושת ל"אדמוניות" שאוחסנו במחסן סודי ברובע פודיל, שם נפלה הרקטה. כמו כן, עדי ראייה פרסמו סרטון שבו נראה באופן בלתי צפוי, פיצוץ משני במקום הפגיעה."

היום, משרד ההגנה הרוסי פרסם שלל עדויות שתומכות בטענה כי האוקראינים החביאו ציוד צבאי במקום, ותיעוד שפורסם ברשת הטיקטוק אף נראתה נקודת ירי של הכוחות המזוינים של אוקראינה בקרבת מקום.

משרד ההגנה הרוסי פרסם סרטון של תצלום אוויר, שככל הנראה תועד באמצעות כלי טיס בלתי מאויש, המציג את אזור הקניון שהופגז שממנו בוצע לכאורה ירי כבד ממשגר רקטות MLRS על ידי הכוחות המזוינים של אוקראינה.

בנוסף פרסם משרד ההגנה הרוסי תמונה של המרכז המסחרי שמציגה במקום חניון של משגרי רקטות MLRS או כלי רכב צבאיים. הם ציינו כי "הכוחות המזוינים של אוקראינה הפכו את מרכז הקניון לבסיס מוסווה, שם אחסנו משגרי רקטות MLRS, משאיות צבאיות ותחמושת רבה.

בכיר בצבא הרוסי טען כי "הרקטה שהגיעה בלילה למרכז קניות בקייב, לא טעתה בכתובת. בקרבת מקום עמד תותח מתנייע "פיון" (2S7 Pion), ותחמושת עבורו אוחסנה בתוך המרכז המסחרי. מדובר בארטילריה מונעת עצמית סובייטית עם תותח ענק של 203 מ"מ. זוהי אחת ממערכות הארטילריה בשדה הקרב החזקות ביותר בעולם. היא מסוגלת להכות את האויב עם נשק גרעיני בעל תפוקה נמוכה. טווח ירי – עד 37 ק"מ. הצבת מערכות כה חזקות בקייב, בין הבניינים וליד מרכז הקניות היא לא רק פשע מלחמה, זה משהו בלתי נתפס!"

חניון של משגרים וכלי רכב צבאיים מתחת לקניון
מרכז הקניות "רטרווויל" בקייב שהופצץ
מרכז הקניות "רטרווויל" בקייב שהופצץ
המקום לאחר התקיפה הרוסית
ההרס הרב במקום לאחר התקיפה הרוסית
החורבן במקום לאחר ההפצצות הכבדות של הצבא הרוסי

הופץ ברשתות החברתיות. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות של תכני המדיה המגיעים לידנו. אם זיהיתם בפרסומים שלנו צילום שאתם בעלי הזכויות בו, אנא פנו אלינו על מנת להעניק לכם קרדיט ראוי או לחילופין להפסיק את השימוש בו. לפניות באמצעות הדוא"ל: [email protected]

Back to top button