חדשות חוץמבזקים

אשת הפוליטיקאי האוקראיני ומזוודות הכסף – 28.8 מיליון דולר ו-1.3 מיליון יורו

אתר החדשות של העיתון האוקראיני "אוקראינסקה פרבדה" מדווח כי אנסטסיה, אשתו של איגור קוטביצקי, איש עסקים ופוליטיקאי אוקראיני לשעבר יצאה מאוקראינה מיד עם פרוץ המלחמה כשברשותה מזוודות עם מיליוני דולרים ויורו במזומן.

איגור קוטביצקי, או בשמו המלא – איגור אולכסנדרוביץ' קוטביצקי נולד ב-1970 בחרקוב.

קוטביצקי הוא איש עסקים, חבר הפרלמנט לשעבר של החזית העממית, חבר המועצה האזורית חרקוב (מ-2006 עד 2014) ומי שנחשב לשותף העסקי הקרוב של שר הפנים של אוקראינה, ארסן אבקוב.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ימים ספורים לפני פלישת הרוסים פרסמו השניים תמונה יחד כשהם אוחזים ידיים מול המצלמה בחרקוב ואומרים: "נעמוד למענה של אוקראינה עד הסוף".

איגור קוטביצקי וארסן אבקוב. צילום: אינסטגרם

על פי הדיווח, אנסטסיה קוטביצקי יצאה מאוקראינה עם מזוודות ובהן 28.8 מיליון דולר ו-1.3 מיליון יורו במזומן. התמונה של המזוודות התפרסמה ברשתות החברתיות וגררה אלפי תגובות.

איש העסקים סייאר קורשוטוב כתב בפייסבוק כי "קוטביצקי נאלצה להכריז על המיליונים הללו רק בגלל שהמכס ההונגרי מצא אותם, בעוד שפקידי המכס האוקראינים "לא שמו לב" למזוודות העמוסות במזומנים."

"מעניין שמשמר הגבול לא שמו לב למיליונים או יותר נכון לא רצו לשים לב ורק בגבול הונגריה נאלצה קוטביצקי להכריז על המליונים" נכתב בעמוד הפייסבוק "מרכז נגד שחיתות".

קוטביצקי בעצמו קרא למידע שהתפרסם "פייק ניוז" והצהיר שאשתו נמצאת באוקראינה. "זה זיוף. אף אחד לא עצר את אשתי. היא עזבה לפני שבוע כדי לבדוק לגבי הלידה. יש לנו דדליין של 10-12 ימים. היינו אמורים ללדת בבית החולים "חסידה", בבוצ'ה. הכל הופצץ שם. והסיפור הבדיוני הזה מאוד לא נעים! כל הכסף שלי בבנקים אוקראינים, לא הוצאתי כלום. אני עוזר בסיוע הומניטרי עבור ילידי חרקוב. אבל אפילו עכשיו, יש אנשים משועממים. אשתי כרגע נמצאת איתי באוקראינה. היא אמורה לעזוב בשבוע הבא", אמר קוטביצקי.

עמוד הפייסבוק של סריי לשצ'נקו

ויולטה בת ה-24, בתו של איגור קוטביצקי מנישואיו הראשונים, פרסמה את הפוסט של אביה בעמוד האינסטגרם שלה וטענה אף היא שהפרסום אינו נכון. בצהובון "tabloid.pravda" נכתב כי "כנראה גם עזבה את הארץ בלי מזוודות ריקות.", זאת לאחר שתמונות שפרסמה לאחרונה ברשת החברתית מציגות את אורח חייה הרהבתני.

צילום: מתוך הצהובון "tabloid.pravda"
ויולטה עם אביה. צילום: מתוך הצהובון "tabloid.pravda"
ויולטה עם אמה. צילום: מתוך הצהובון "tabloid.pravda"
צילום: מתוך הצהובון "tabloid.pravda"
צילום: מתוך הצהובון "tabloid.pravda"
צילום: מתוך הצהובון "tabloid.pravda"

דניס ירוסלבסקי, פעיל חברתי מהעיר חרקוב אמר: "המקור שפרסם את המידע אמר שאנסטסיה קוטביצקי נעצרה בחציית הגבול עם 28 מיליון דולרים. אני די בטוח שזה חלק קטן מהמזומנים השחורים החבויים של קבוצת שר הפנים. זה מאוד סמלי להוציא את "הרווח ביושר" בתקופה שבה תושבי חרקוב מקריבים את חייהם למען עירם. אני חושב שארסן אבקוב צריך לתת תשובות על דברים כאלה של הפמליה הקרובה שלו."

צוין כי דניס ירוסלבסקי איבד את עבודתו במשטרה ועומד למשפט על מעורבות בחטיפתו בשנת 2017 של איש העסקים יליד רוסיה וולודימיר קרופצ'ק, הבעלים של מפעל הנייר והקרטון בקייב.

העיתון האוקראיני ציין כי בעקבות הפרסום נפתחה חקירה בלשכת החקירות הממלכתית על מנת לבדוק את הנושא לעומק ולהבין כיצד יכלה לצאת מאוקראינה עם מזוודות מלאות של דולרים ויורו להונגריה מבלי להצהיר, תוך עקיפת תקנות המכס.

עוד פורסם כי ב-14 במרץ הגיעה אנסטסיה לנקודת הבידוק של המכס ביציאה מהמדינה יחד עם אמה הלינה קוצ'ר וכשחצו את הגבול האוקראיני הן לא הצהירו על הכספים וקציני המכס האוקראינים כלל לא בדקו את החפצים שלהם.

מאוחר יותר התברר שאנסטסיה הכריזה על 28.8 מיליון דולר ו-1.3 מיליון יורו בעמדת המכס בטיסאבק, בגבול הונגריה.

כאמור, קוטביצקי הוא שותף עסקי ידוע של ארסן אבקוב כבר משנות ה-90. אבקוב אישר כי הם עסקו יחד בהפקת גז פרטי. ב-2015, קוטביצקי כבר העביר 40 מיליון דולר לחשבון החברה בבנק שוויצרי ובאוקראינה נטען כי הכספים הללו אינם כשרים, אך החקירה בעניין זה נסגרה מחוסר ראיות.

אנסטסיה קוטבייצקה. צילום: אתר החדשות האוקראיני "אוקריינסקה פרבדה"

Back to top button