חדשות הארץמבזקים

שלטי הסברה נגד ניצול והטרדת העולות האוקראיניות הוצבו בנתב"ג

סיור של גורמי ממשלה ואכיפת החוק, יחד עם נציגי נציבות האו"ם לפליטים התקיים היום (שלישי) בנמל התעופה בן גוריון, במטרה לבחון את ההיערכות הבין-משרדית בשטח למניעה ואיתור תופעות של ניצול נשים או סחר בבני אדם בקרב הפליטות המגיעות מאוקראינה לישראל, ואת הדרכים לסייע להן במידה ונקלעו למצוקה כלשהי והן נזקקות לעזרה.

בסיור השתתפו המתאמת הממשלתית למאבק בסחר בבני אדם, עו"ד דינה דומיניץ, ראש הרשות לקידום מעמד האשה מהמשרד לשוויון חברתי, עו"ד איילת רזין, לצד נציגי משרדי המשפטים, החוץ, הכלכלה (זרוע עבודה) ורשות האוכלוסין וההגירה, ונציגי משטרת ישראל, ובמהלכו ניתן דגש על הצורך לשתף פעולה בין רשויות החוק ומשרדי הממשלה הרלוונטיים, על מנת לייצר את המענים הנדרשים בעת הזו.

שלטי הסברה נגד ניצול והטרדת העולות האוקראיניות הוצבו בנתב"ג
צילום: דוברות משרד המשפטים

במסגרת ההיערכות מתקיים בשבועיים האחרונים שיתוף פעולה בין משרדי המשפטים, הרווחה, ביטחון הפנים ועוד עם ארגוני החברה האזרחית בהם 'המטה למאבק בסחר בנשים ובזנות' ו'לא עומדות מנגד', ובימים האחרונים הוצבו בנתב"ג שלטים (רול-אפים) בשפה האוקראינית, וכן דפי מידע המחולקים למגיעות, הכוללים מידע בנושא זה עבור הפליטים והפליטות המגיעות לישראל, לרבות סימני אזהרה מפני ניסיון לניצול או סחר בבני אדם. בשלטים מצוין כי מי שנקלעה למצב בעייתי או מרגישה מאוימת, מוזמנת להתקשר למוקד הסיוע ההומניטרי שהקים משרד הרווחה, אשר מספרו *5130. בנוסף.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בקרב הפליטים והפליטות שמגיעים מאוקראינה מחולק דף מידע (פלאייר) עם מידע מפורט יותר, הכולל אינדיקציות המעלות חשש לניצול מיני או לסחר בבני אדם, והפניה לעזרה ככל שתידרש.

שלטי הסברה נגד ניצול והטרדת העולות האוקראיניות הוצבו בנתב"ג
צילום: דוברות משרד המשפטים

על השלט שהוצב בנתב"ג, נכתב כך: "ברוכה הבאה! אנחנו מקווים שהשהות בישראל תהיה בטוחה ונוחה עבורך. אם את זקוקה לסיוע, מרגישה איום על החירות שלך או שמנצלים את המצוקה שלך, פני למוקד סיוע הומניטרי של משרד הרווחה לנמלטים מהמלחמה באוקראינה לעזרה: 5130*, יש מי שיעזור לך, את לא לבד!"

שלטי הסברה נגד ניצול והטרדת העולות האוקראיניות הוצבו בנתב"ג
צילום: דוברות משרד המשפטים

עו"ד דינה דומיניץ, מנהלת היחידה הממשלתית לתאום המאבק בסחר בבני אדם, במשרד המשפטים: "לאור המידע שהתקבל בעניין והמעלה חשש ממשי להתגברות התופעות של ניצול אנשים ואף לסחר בבני אדם למטרות זנות ולמטרות אחרות, אנו פועלים יחד עם משרד הרווחה ומשרדי ממשלה נוספים, ובשיתוף ארגוני החברה האזרחית, להגברת הזיהוי, המניעה והנגשת אמצעי ההגנה הניתנים על ידי המדינה עבור נשים שעלולות ליפול קורבן בפני ניסיונות ניצול אלה, במקביל להגברת הפעילות של גורמי אכיפת החוק כלפי העבריינים הפועלים בתחום זה".

Back to top button