חדשות הארץמבזקים

ניצולת שואה בת 100 חולצה מקייב על ידי מתנדבי זק״א

ניצולת שואה, יהודייה כבת 100, חולצה הבוקר (רביעי) מקייב למולדובה יחד עם עוד ניצולת שואה כבת 91. בנוסף, במבצע חילוץ דרך יערות ותחת אש, חולצו בשלום 8 אנשים מצ׳רניגוב המופגזת, סבתא ו-3 נכדיה, זוג הורים מבוגרים ועוד אישה מבוגרת. כולם היו בסכנת חיים מיידית והועברו ע״י מתנדבי זק״א אוקראינה לקייב ומשם למולדובה.

מתנדבי זק״א אוקראינה ממשיכים במבצעי החילוץ של קשישים ניצולי שואה וילדים מאוקראינה המותקפת ופועלים במסירות במשימות מאתגרות להציל כמה שיותר אזרחים ויהודים.

דרך יערות ותחת אש: ניצולת שואה בת 100 חולצה מקייב על ידי מתנדבי זק״א
צילום: דוברות זק״א

חמל זק"א ישראל ביחד פועל 24 שעות מסביב לשעון ומטפל בעשרות פניות מידי יום בעזרת מתנדבים בארץ, באוקראינה ובמדינות הגובלות את אוקראינה. מתחילת ימי הלחימה טופלו מאות פניות סיוע, הכוללות חילוץ קשישים ניצולי שואה וילדים, שינוע והבאת תרופות, אוכל ומשימות הומוניטריות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נחמן דיקשטיין ס.מפקד זק״א אוקראינה שהשתתף יחד עם אשתו ולרי במשימת החילוץ של ניצולת השואה סיפר: ״מדובר בניצולת שואה בת 100 ילידת 21 ששרדה את מלחמת העולם הראשונה והשניה, הבוקר ארזה 100 שנים של חיים בשעתיים, קיבלנו אותה בגבול מולדובה בחמימות, העברנו אותה לבדיקה רפואית במולדובה ובימים הקרובים נעביר אותה לישראל בטיסה רפואית של זק״א.״

צילום: דוברות זק״א

חיים אוטמזגין מפקד היחידות המיוחדות בזק״א סיפר: ״שילוב מאמצים של הגוינט, הרב משה פימה, ארגון יד ישראל ומד"א מאפשרים לנו להשיג יכולות ייחודיות לטובת הניצולים והפליטים ומאפשרות ביצוע משימות דוגמת הטיפול בבקשת סיוע לחלץ 8 אנשים מתוכם קשישים וילדים. החילוץ היה ניראה כבלתי אפשרי לביצוע לאור הסיכון הכרוך בתנועת אזרחים לעבר היציאה מהעיר הכמעט כבושה, נחישות מתנדבי המוקד הובילה לקשר דמיוני ומפתיע עם אזרח מקומי שנרתם בכל כוחו לחלץ את הפונים."

"הקשר היחיד עם אותם אנשים ואיש החילוץ התבצע פעם ביום כשהוא עולה על גג בנין בן 9 קומות לקבל קליטה למספר דקות ומשם קיבל את הוראות החילוץ. יממה בלבד לפני שהגשר המחבר בין צרניגוב לקייב פוצץ עברו עליו 8 האנשים, ברכב ודלק שהושגו בדרכים שהשתיקה יפה להם, ובעיקר שת״פ עם חיילים רוסים שתמורת תשורה נאה שיתפו פעולה וסייעו בהימלטות, כמו בסיפורים של פעם.״ הוסיף אוטמזגין.

דרך יערות ותחת אש: ניצולת שואה בת 100 חולצה מקייב על ידי מתנדבי זק״א
צילום: דוברות זק״א

״בתום 12 שעות של נסיעה מסוכנת דרך יערות ונתיבים מסוכנים הגיעו המחולצים לקייב למקום מוגן. לראות את מתנדבות המוקד בישראל שעקבו בדאגה במשך כל השעות אחר המבצע נושמות לרווחה היה שווה הכל, עוד מבצע חילוץ שהושלם בהצלחה.״

צילום: דוברות זק״א

Back to top button