כלכלהמבזקים

בוועדת הכלכלה מקדמים תכנית סיוע לבעלי עסקים שנפגעו מגל האומיקרון

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ מיכאל ביטון, התכנסה היום לדיון שעסק במועד הביצוע של תכנית הסיוע לעסקים שנפגעו בגל האומיקרון. הישיבה התקיימה ביוזמת היו"ר ביטון, בהמשך ישיר לדיונים ולמעקב שקיימה הוועדה בנושא.

היו"ר ביטון פתח את הדיון ואמר כי לאחר שהוועדה דרשה מהממשלה להציג תכנית סיוע, הממשלה אכן הכירה בכך שיש פגיעה מסוימת ונתנה פתרונות נקודתיים והבטיחה שתהייה תכנית סיוע כלכלית לעסקים שנפגעו בחודשיים הראשונים של השנה. הוא הוסיף כי רצה סיוע לתקופה ארוכה יותר, אך בכל מקרה גם את הסיוע עליו הודיעה הממשלה צריך לשלם כמה שיותר מהר, ואמר כי קרא לאופוזיציה ולקואליציה להתאחד לשם כך ולהעביר את החקיקה בנושא גם בפגרה אם צריך.

סגן הממונה על התקציבים באוצר, אסף וסרצוג, אמר כי שר האוצר, אביגדור ליברמן, הכריז על מענק לעסקים שהמחזור שלהם הוא עד 60 מיליון שקל, והמחזור שלהם ירד בינואר-פברואר השנה בלפחות 35%. הוא הוסיף כי "תזכיר הצעת החוק נמצא בכתיבה, והשאיפה היא להביא אותו לאישור בהקדם האפשרי".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

סגן השר אביר קארה אמר כי שוחח על כך עם ראש הממשלה, ח"כ נפתלי בנט, שהביע נכונות לסייע. הוא קרא לסיים לכתוב את תזכיר הצעת החוק ותהה למה זה לוקח כל כך הרבה זמן. ח"כ מופיד מרעי הוסיף כי "אנחנו באיחור, העסקים בפריפריה במיוחד זקוקים לסיוע הזה". ח"כ רון כץ הזהיר ממצב שעד שהעסקים יקבלו את הפיצוי הם יזדקקו לעוד פיצוי.

ח"כ איתן גיזבורג אמר כי מאז ששר האוצר החליט לתת מענק כולם מחכים, וצריך להעביר את הכסף מיד. ח"כ ענבר בזק קראה לעשות חשיבה מחודשת ולתת פיצוי לפי הסתכלות שנתית. ח"כ אוסמה סעדי שאל "למה מחכים שעסקים האלה יקרסו?".

נציגי בעלי עסקים שהשתתפו בדיון, בהם יוסי אלקובי, משה סילמן, צמרת אביבי דביר, עודד בבאי ואחרים סיפרו על מצוקותיהם וביקשו להוציא את התכנית לדרך ולהתחיל לפצות את הנפגעים.

היו"ר ביטון התייחס לדברים ואמר כי החלטת הממשלה נכונה, אבל היא צריכה להיות מגובה במעשים והמבחן של הממשלה הוא במהירות הביצוע. "חברי הכנסת מוכנים לעבוד בפגרה ויש רצון טוב של האופוזיציה, אבל המרוץ להביא את הכסף לחשבונות הבנק עוד לא החל כי אין תזכיר חוק ועברו שבועות וזה לא לגיטימי", אמר היו"ר ביטון וסיכם כי צריך להביא את התזכיר תוך ימים ספורים ולבחון להרחיב את תכנית הסיוע.

Image by Gerd Altmann from Pixabay

Back to top button