חדשות חוץמבזקים

עיתונאית רוסיה נהרגה בהפצצות בקייב, עבדה לצידו של אלכסיי נבלני

אוקסנה באולינה, עיתונאית רוסיה וכתבת באתר התחקירים "האינסיידר" (The Insider), בת ה-42 נהרגה היום (רביעי) במהלך עבודתה בסיקור המלחמה באוקראינה.

אוקסנה באולינה מתה בהפגזה בקייב כשהגיעה לצלם את ההרס לאחר ההפגזה על מחוז פודולסקי בבירה על ידי חיילים רוסים ונקלעה לירי רקטות חדש. אדם נוסף שהיה איתה מת ושניים אחרים שהתלוו אליה נפצעו ופונו לטיפול בבית החולים.

לפני שהצטרפה ל"האינסיידר", אוקסנה עבדה כעורכת הראשית עבור הקרן נגד שחיתות. לאחר שהארגון נכלל ברשימת הארגונים הקיצוניים, הוא נאלץ לעזוב את רוסיה. ככתבת, אוקסנה נסעה לאוקראינה, שם הצליחה לפרסם כמה דיווחים מלבוב ומקייב. אתר התחקירים בו עבדה ציין כי הוא "מביע את תנחומיו העמוקים למשפחתה וחבריה של אוקסנה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"נמשיך לסקר את המלחמה באוקראינה, כולל פשעי מלחמה רוסיים כמו הפגזה חסרת הבחנה על אזורי מגורים שבהם נהרגים אזרחים ועיתונאים." נכתב בהודעת "האינסיידר".

אוקסנה החלה את הקריירה העיתונאית שלה בפרסומים מבריקים שונים ובשנת 2013 היא הצטרפה לצוות של מנהיג האופוזיציה הרוסי אלכסיי נבלני שהתמודד אז בבחירות לראשות העיר מוסקבה – היא עסקה בעיקר ביצירת קמפיינים וריכזה את עבודת המשקיפים. בשנת 2016 היא עבדה בקרן נגד שחיתות שייסד נבלני בתפקיד העורכת הראשית של ערוץ "נבלני לייב".

מאוחר יותר היא שיתפה פעולה עם רדיו ליברטי ועם ערוץ הטלוויזיה BelSat , חיה ועבדה בפולין ובאוקראינה. מאז נובמבר 2021, היא עובדת עבור "האינסיידר".

במלחמה של רוסיה באוקראינה, שגבתה עד כה אלפי הרוגים משני הצדדים נהרגו גם לא מעט עיתונאים – חמישה במספר. ב-1 במרץ נהרג העיתונאי האוקראיני יבחני סאקון בן 49 במותו (EFE/LIVE), ב-13 במרץ נהרג ברנט רנו בן ה-51 (עצמאי), ב-14 במרץ נהרגו צלם רשת "פוקס ניוז" פייר זקרז'בסקי ואולכסנדרה קובשינובה, עיתונאית אוקראינית בת 24 שעבדה עבור רשת "פוקס ניוז" והיום (23 במרץ) נהרגה אוקסנה באולינה, כתבת באתר התחקירים "האינסיידר" (The Insider).

אוקסנה באולינה, כתבת באתר התחקירים "האינסיידר" (The Insider)
אוקסנה באולינה, כתבת באתר התחקירים "האינסיידר" (The Insider)
אוקסנה באולינה, כתבת באתר התחקירים "האינסיידר" (The Insider)

Back to top button