מבזקיםפוליטי / מדיני

שרת החינוך הודיעה על חתן פרס ישראל וחוללה סערה: "מדובר בפרס לחתן השנאה"

שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון, הודיעה היום (חמישי) כי חתן פרס ישראל בתחום התיאטרון והמחול לשנת תשפ"ב הוא השחקן והבמאי עודד קוטלר. ועדת הפרס התכנסה בראשותו של מר אבי נשר ובהשתתפותם של החברים: גב' יונה אליאן, גב' טליה פז ומר רוני קובן.

בנימוקיה ציינה הוועדה כי: "פרס ישראל בתחום התיאטרון והמחול לשנת תשפ"ב מוענק למר עודד קוטלר על פועלו והישגיו פורצי הדרך בתחום התיאטרון הישראלי כשחקן, במאי ומנהל אומנותי. קוטלר ייסד וניהל ויצר מסגרות חלוציות, שנתנו מקום למגוון קולות, הרחיבו את גבולות הרוח הישראלית, ואפשרו את התפתחותה ושגשוגה של המחזאות הישראלית המקורית."

עוד הדגישה הוועדה כי: "קוטלר שמופיע, בהצלחה ובכישרון מרובים, על הבימות שלנו כבר יותר מששים שנה ממשיך לחדש, לרענן ולהעשיר עד היום את הסיפור הישראלי."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר, מסר בתגובה להחלטה: "בושה שזה החינוך והדוגמה שבחרה מדינת ישראל להעניק פרס. מדובר בפרס לחתן השנאה בתחום התיאטרון והמחול. קוטלר הכפיש בשנאתו התהומית את הימין בישראל, אותו כינה "עדר של בהמות מלחכות קש וגבב." מי שהחליט להעניק את הפרס לגזען שונא ישראל, הוא שותף לפשע השנאה של החלאה האנטי ציונית".

צילום: דוברות הכנסת נועם מושקוביץ'

חה"כ ד"ר שלמה קרעי מסיעת הליכוד על הענקת הפרס לקוטלר: "זו חרפת ישראל לתת את פרס ישראל לאיש הבזוי הזה. זהו פרצופה של הממשלה הרעה הזו. שנאה, קיטוב, רוע. תתביישו לכם!"

Back to top button