חדשות הארץמבזקים

מבצע לחילוץ זוג ניצולי שואה מאוקראינה: "גם החיילים הפולנים בגבול מחאו כפיים"

פניות הגיעו ל'הצלה ללא גבולות SSF' על זוג ניצולי שואה, קשישה עם רקע רפואי ואישה בחודש השמיני להריונה בבקשה להוציאם מאוקראינה לישראל. לאחר חילוץ מורכב ובכוחות משותפים של מתנדבי הארגון הפועלים בתוך אוקראינה וחילוצם מתוך למעבר הגבול.

הפליטים עברו במרפאת הארגון ולאחר בדיקות רפואיות העברנו אותם ללינה מסודרת בפולין, ובתוך כמה ימים אורגנה טיסה פרטית משדה התעופה בפולין שהביאה אותם הביתה לישראל. בני משפחתם שחיכו להם בבן גוריון היו נרגשים מאוד לאחר שבוע של דאגה לשלומם.

אריה לוי יו"ר הארגון שקיבלם בגבול מספר: "זו הייתה אחת השעות המרגשות בחייו כשקיבל את נחום ונדיה ניצולי השואה בשירת הבאנו שלום עליכם עם דגל ישראל. גם החיילים הפולנים בגבול מחאו כפיים והיו נרגשים. כשחיבקתי את נחום פרצנו שנינו בבכי והוא לחש לי כל הזמן באוזן שלום תודה שלום תודה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מנכ"ל הארגון חנן מלכה: "התרגשתי לקבל את פניהם של הפליטים בשדה התעופה ולהבין את גודל המצווה שעשינו איתם. הפעילות בשבועות האחרונים מורכבת ופועלת 24 שעות בכל ימות השבוע במתן מענה רפואי בגבול לאלפי הפליטים ומשלוחי ענק של ציוד רפואי לתוך אוקראינה. אני מודה ואסיר תודה למתנדבים היקרים שמחרפים נפשם להצלת חיים."

מבצע לחילוץ זוג ניצולי שואה מאוקראינה והטסתם לישראל
צילום: הצלה ללא גבולות SSF

Back to top button