חדשות הארץמבזקים

פרויקט ישראלי לקידום האזור ביפן שנפגע ברעידת האדמה והצונאמי

שגרירות ישראל ביפן בשיתוף עם EFI (פורום היזמות הישראלי, לשעבר פורום MIT ליזמות) ועמותת בוגרי 8200, ערכו השבוע אירוע סיכום לפרויקט האצה ייחודי עבור חברות סטארט-אפ יפניות מאזור טוהוקו (האזור שנפגע באסון רעידת האדמה והצונאמי של 2011). החברות היפניות לוו במשך 8 חודשים בתהליך מנטורניג על ידי יזמים ובעלי תפקידים מובילים מתעשיית ההיי-טק הישראלית, במטרה לסייע להן לפרוץ את גבולות השוק המקומי. הפרויקט יצא לפועל בשיתוף מכון הייצוא היפני JETRO ותאגיד MAKOTO.

פרויקט הסיוע נולד בעקבות שיתוף הפעולה המשמעותי שקיים בין ישראל וטוהוקו מאז 2011. לאחר אסון הצונאמי, שגרם לנזק רחב היקף וגבה את חייהם של אלפי אנשים, ישראל הייתה המדינה הראשונה לשלוח צוות סיוע רפואי לאזור מוכה האסון. הקשר העמוק שנוצר בין אנשי המשלחת והתושבים המקומיים פתח צוהר למערכת יחסים ענפה בין ישראל וטוהוקו אשר מתקיימת עד היום, ובמיוחד בשנה שעברה עת משרד החוץ הישראלי יזם שורה של פרויקטים ארוכי טווח באזור לרגל ציון עשור לאסון.

הסטארט-אפים שהשתתפו בתכנית ההאצה מגיעים ממגוון תחומים בהם בינה מלאכותית, אנרגיה ירוקה, מדעי החיים ועוד. בין הטכנולוגיות שמפתחות החברות – שימוש בחומרים ברי-קיימא בתאי סוללות במקום מתכות, פיתוח סנסורים בעלי רגישות גבוהה לשימוש בכרומטוגרפים ובקרי לחות, פלטפורמה למסחור אנרגיה סולארית, כלי חדשני לניתוח דאטה בעולמות הבינה המלאכותית ועוד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

את תכנית ההאצה גיבשו במשותף עמותת בוגרי 8200 ו-EFI. היא כללה הרצאות ותוכנית ליווי ארוכת טווח לכל אחת מן החברות שבתוכנית ע"י מנטורים בכירים בתחומיהם עם שנים רבות של ניסיון יזמי-ניהולי. בין המנטורים חזי הימלפרב, מנכ"ל קליר-קאט מדיקל, ניסים עוזר, יזם ומנכ"ל GolemSystems, אילן קנדר, יועץ בכיר לפיתוח עסקי וניהול, גיל שביט, יזם ויו"ר GenCell, שירלי שפר הופמן, VP פיתוח עסקי ב-BGN Technologies, יהב לוי, מנכ"ל פרש בלו, ארמנדו ויטרי, נשיא ומנכ"ל נאובלוק, אבי ירון, מייסד משותף של HealthYA Ventures Lab וגבי וויס, מנכ"ל גלובל-וויס.
את העשייה בשטח הוביל דב פרקש, מנכ"ל אקסורו ובעל ניסיון עשיר בהצמחת חברות בינלאומיות.

שגריר ישראל ביפן, גלעד כהן: "אנו נרגשים לסכם פרויקט כה מיוחד. הקשר העמוק של ישראל עם טוהוקו, אשר נשען על זהות ערכים, תחושת שותפות, והערכה הדדית, הינו מרכיב משמעותי ביחסים המצוינים של ישראל ויפן, עת אנו חוגגים 70 שנה לכינונם. הקשרים הכלכליים בינינו מצויים בתנופה חסרת תקדים, חברות משתי המדינות מגלות עניין הולך וגובר אחת בשנייה, ואני בטוח שפרויקט זה, מלבד ההשפעה החשובה שלו על החברות בטוהוקו, יוביל לשיתופי פעולה עם חברות וגורמים בישראל שיטיבו עם כל הצדדים".

אליענה דן, מנכ"לית עמותת בוגרי 8200: "עמותת בוגרי 8200 חרטה על דגלה לרתום את רשת הבוגרים לטובת הציבור הרחב. אנו שמחים על ההזדמנות לקחת חלק במאמצי שיקום האזור, דרך קידום חדשנות וטיפוח יזמים טכנולוגיים מקומיים. משתתפי התכנית הציגו יכולות טכנולוגיות מרשימות ועברו תהליך קבוצתי ואישי ממוקד שנועד להעשיר את ארגז הכלים המקצועי והעסקי שלהם. תודה לשגרירות ישראל, למכון היצוא היפני ול- MAKOTO על ייזום התכנית החדשנית ופורצת הגבולות".

אלה מטלון, יו"ר העמותה EFI: "פורום היזמות הישראלי פועל מזה 28 שנים, בישראל וגם בחו"ל, לפיתוח אישי ומקצועי של יזמות ויזמים בהייטק. העבודה מול משתתפי התוכנית הייתה מרתקת, והציגה בפנינו מציאות חדשה: יפן 2022. מצאנו את עצמנו עובדים עם יזמים חכמים ונחושים, אשר מיהרו ליישם את הכלים שקיבלו מן המנטורים המעולים אשר ליוו את התוכנית. השינוי שראינו בשטח היה מרשים, ואנו מאמינים ביכולתן של רוב החברות שבפרויקט להשתלב בהצלחה בשוק העולמי".

פרויקט ישראלי לקידום האזור ביפן שנפגע באסון רעידת האדמה והצונאמי
צילום: שגרירות ישראל בטוקיו
פרויקט ישראלי לקידום האזור ביפן שנפגע באסון רעידת האדמה והצונאמי
צילום: שגרירות ישראל בטוקיו

Back to top button