חדשות הארץמבזקים

משלחת מד"א ובי"ח איכילוב למולדובה מסכמת שבוע: "המון רגעים מיוחדים"

בתחילת השבוע יצאה בטיסה מיוחדת של הקרן לידידות ולבקשת הקהילה היהודית במולדובה משלחת סיוע מיוחדת של מגן דוד אדום ובי"ח איכילוב לסיוע לפליטי הלחימה באוקראינה // חברי המשלחת הקימו מרפאה בגבול מולדובה-אוקראינה, אליה הגיעו במהלך השבוע פליטים אוקראינים שברחו מהלחימה בארצם // סיכום שבוע

משלחת מגן דוד אדום ובי"ח איכילוב למולדובה לסיוע לפליטים מאוקראינה מסכמת שבוע פעילות ראשון. חברי המשלחת הכוללת רופא, פרמדיקים וחובשים של מד"א ושני רופאים מבי"ח איכילוב טסו לבקשת הקהילה היהודית במולדובה עם ציוד רפואי ותרופות והקימו בקישינב מרפאה אליה הגיעו עשרות רבות של פליטים לאחר שעברו מסע של ימים רבים ומאות קילומטרים.

"אצלנו גם באלף תמונות לא אצליח להעביר אפילו מעט מילים" סיכם פאראמדיק מד"א חיים לוין, ראש המשלחת ואחראי מרפאת הפליטים בגבול מולדובה "במרפאה המיוחדת שהקמנו בקישינב אין הרבה סיפורי גבורה הירואיים, אבל המון רגעים מיוחדים בין בני אדם שקשה להעביר במילים. קשה לתאר את הפחד, את המצוקה, את הזעזוע שמטלטל חיים של אנשים באבחה אחת מהירה ומנגד את ההקלה שאנחנו רואים בעיניים של הפליטים שהם מבינים שהם סוף סוף הגיעו לחוף מבטחים."

צילום: דוברות מד"א

המרפאה של מגן דוד אדום ובי"ח איכילוב פועלת בקישינב כשבוע והיא חלק מהמענה הראשוני המחבק שמקבלים הפליטים מהקהילה היהודית לאחר שעברו תלאות דרך ואימת מלחמה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"הגיעה לכאן אישה מבוגרת, שנמלטה מאוקראינה למולדובה" משתף לוין "אישה עם מחלות כרוניות ברקע, היטלטלה במסע ארוך וקשה, ללא תרופות וללא שינה. עד שהגיעה לכאן היא כבר סבלה מהחמרה קשה של מחלת הריאות ממנה היא סובלת, היא מטופלת כרגע בבית חולים מקומי ואנחנו מלווים אותה".

צילום: דוברות מד"א

"בנוסף לטיפולים במרפאה, מדי יום יוצאות שתי חוליות מהמשלחת למחנות הפליטים שמפעילה הקהילה היהודית, הרופאים של בי"ח איכילוב ואנשי מד"א עוברים בין השוהים במחנה, בודקים ומטפלים במי שצריך." מסביר ד"ר חנן גפן, רופא מד"א במשלחת "מעבר לטיפול הרפואי הנחוץ, הביקורים השגרתיים הללו משרים בטחון ורוגע בקרב מי שנקרעו מחייהם הרגילים וחיים כרגע בכאוס ואי ודאות. פגשתי כאן אנשים מבועתים, מיואשים ועצובים שמספרים דברים שהלב נחרד מהם. אין לי ספק שהאוזן הקשבת שאנחנו נותנים להם, מעבר לטיפול הרפואי, מסייעת להם להתמודד עם המצב"

"מרגע שנודע לאוכלוסייה שפועלת כאן בקישינב מרפאה, הפניות שמגיעות אל הצוות הן לא רק מהקהילה היהודית" מציינת ד"ר רים אלבאסל, רופאה מבי"ח איכילוב "קיבלנו טלפון מפליטה שמתגוררת כרגע עם בנה בדירה במולדובה, כי לילד יש חום, הוא מרגיש לא טוב וזקוק לסיוע רפואי, דאגנו שהילד יגיע אלינו למרפאה וסייענו לו."

צילום: דוברות מד"א

המשלחת משתפת פעולה עם גורמים ישראלים נוספים שנמצאים במולדובה ומסייעים לפליטים "הגיעו אלינו 3 נשים מבוגרות שנזקקות להשגחה רפואית. לאחר הבדיקות והטיפול הרפואי הצלחנו לשכן אותן באותה אכסניה שבה אנחנו לנים וככה אנחנו גם מעניקים להם ליווי רפואי צמוד עד שהן יעלו לישראל בטיסה בתחילת השבוע" אומרת בחיוך פראמדיקית מד"א דנה רגינסקי "אנחנו רואים בכל אחת מהמטופלות האלו ממש כאילו היא סבתא שלנו. לאחת מהן יש שלושה כלבים ובגלל בעיה רפואית היא לא יכולה להוציא אותם לטיולים, לקחתי על עצמי את המשימה הזו, אני דואגת לכלבים ואפילו קניתי להם חטיפים מיוחדים כדי לפנק אותם."

ממגן דוד אדום נמסר כי המשלחת תמשיך את משימתה החשובה ככל שתידרש ותרחיב את פעילותה.

צילום: דוברות מד"א

Back to top button